Welke producten mogen op je boodschappenlijst?

5 Jun

Ik neem altijd allerlei troep mee uit de supermarkt als ik ga winkelen met ook maar een iniminie beetje trek. Het is inmiddels wetenschappelijk bewezen dat je meer ongezonde producten zult kopen als je met honger boodschappen gaat doen. Dit is dus een belangrijke regel om je aan te houden om jezelf enigzins in toom te kunnen houden voor het chipsvak. Nee, nog beter, als je zorgt dat je net hebt gegeten, kun je het chipsvak zelfs compleet vermijden!

Dit doet me denken aan Marco. Ik heb de irritant gewoonte om na het eten gelijk aan mijn vriend te vragen wat hij morgen wilt eten. Hij zegt dan altijd “Ik heb net gegeten, ik moet nu echt niet aan eten denken.”

Helaas heb ik daar geen last van. Ik denk altijd aan eten…

Maargoed, je bent nu dus in de supermarkt. Je hebt net gegeten. Wat moet je dan kopen? Ik help jullie hierbij. Deze producten kun je zonder hard feelings in je kar smijten leggen.

Zorg er ook voor dat je jezelf niet kwelt; je kunt nog zo vrolijk allerlei gezonde producten meenemen uit de supermarkt, als je keukenkastjes ontploffen van de zakken chips, kan je toch weer worden verleid om in plaats van een schaaltje fruit, een schaaltje chips te nemen. Gooi (beter is weggeven) alle slechte en ongezonde producten weg zoals: koekjes, gesuikerde cornflakes, gebak, kant-en-klaarmaaltijden, borrelnootjes en diepvriessnacks. Als je keukenkastjes ontdaan zijn van slechte producten, kun je ook niet cheaten.Vlees en vis

– Kip (gehakt)
– Eieren
– Kalkoen
– Tofu/Tahoe
– Vis (zalm, heilbot, snapper, garnalen, tilapia, kabeljauw, makreel, tonijn in water)

Broodbeleg

– Gerookte kipfilet
– Gerookte kalkoenfilet
– Extra magere filet americain
– Magere kaas (30+)
– Pindakaas (kies de pindakaas met het hoogste gehalte aan pinda’s)

Zuivel

– Soyamelk (light of ongezoet)
– Amandelmelk
– Magere melk
– Magere yoghurt of 0% vet yoghurt
– Magere kwart of 0% vet kwark
– Huttenkäse

Groente

– Bonen (soya, pinto, zwarte, kidney)
– Kikkererwten
– Groene (blad) groente (bijvoorbeeld spinazie en alle soorten sla)
– Paprika en tomaat
– Ui en knoflook

Fruit

– Vers fruit (niet ingeblikt fruit, dit bevat vaak veel toegevoegd suiker)

Diverse

– Eieren
– Soep van bouillon (zoals kippensoep of heldere rundvleessoep)
– Volkoren wraps
– Muesli (zonder toevoegingen als chocolade e.d.)
– Olijfolie of bakspray
– Saladedressings op basis van yoghurt, balsamico azijn of een mix van olijfolie, citroensap en kruiden
– Bruine-, wilde- of zilvervliesrijst
– Quinoa
– Volkorenbrood/crackers/knackebröd
– Zoetstof (Stevia)
– Kruiden (alle kruiden maar wees erg zuinig met zout)
– Groene thee
– Drinkbouillon
– Ongezouten noten
– Ongezouten popcorn (zelf gepopt)

Geef een reactie

