Mijn aardbeienshake met spinazie

11 Jun

Spinazie heeft al lang geen stoffig imago meer. Van deze shake zou Popeye himself erg blij worden. Übergezond. Need I say more?

Probeer het lekker uit en ontdek hoe fijn spinazie is in een shake of smoothie. Dit is eigenlijk net zo iets als gezichtsbedrog, alleen dan voor je smaakpapillen.

Ga aan de slag en enjoy.

Dit heb je nodig:

– 125 ml soya melk/magere melk (ik gebruik soya melk light)
– 100 gram aardbeien
– 75 gram spinazie
– 20 gram eiwitpoeder (kan ook zonder)

 

Het hangt er ook een beetje van af hoe dik/romig je je shake wilt. Wil je het wat dikker/romiger? Doe er meer aardbeien en spinazie bij. Wil je het wat dunner? Doe er meer melk bij.

Doe alle ingrediënten in de blender!

Als laatste de melk erbij en mixen maar!

Het ziet er iets minder lekker uit dan je misschien gewend bent, doordat je de stukjes gepureerde spinazie ziet zitten. Toch vind ik het iets fris en fruitigs hebben!

Wat ik nog even wil laten weten is dat deze shake maar 157 kcal bevat volgens mijn recept. Deze shake volstaat dus niet als ontbijt/lunch. Ik zou deze drinken als tussendoortje bijvoorbeeld tussen het ontbijt en de lunch. Als je het perse bij het ontbijt wilt nemen, doe er dan nog een gram of 25 havermout doorheen voordat je het in de blender doet. Dit maakt het wat voller en krijg je toch wat meer voedingsstoffen binnen zodat je de dag goed kunt beginnen.

wat vind jij van deze shake?

Eén reactie to “Mijn aardbeienshake met spinazie”

Trackbacks/Pingbacks

  1. Groene smoothies « weheartfit - 30/06/2012

    […] Een smoothie kennen we allemaal. Gooi wat fruit en yoghurt/sap of water in een blender en je hebt een smoothie! Zoals je misschien al eens hebt gezien op mijn site, gebruik ik ook vaak groenten in mijn shakes. […]

Geef een reactie

