Mijn homegym

26 Jun

Allereerst wilde ik even laten weten hoe superblij ik ben met mijn nieuwe eettafel! Kan ik eindelijk lekker bloggen in een normale houding haha!

 

Ik heb echt een hekel aan de sportschool. Het lukt me gewoon niet om er naar toe te gaan. Vroeger ging ik met mijn beste vriendin Debbie precies rond de tijd dat GTST op tv was, je raad al wat wij dus een uur deden in de sportschool, stilzitten en tv kijken. Tot woede van mijn ouders, die het toen nog betaalden. Sinds deze ervaring heb ik een jaar of 6 niet naar een sportschool omgekeken. Totdat ik dus vorig jaar de knoop doorhakte om mijn leven om te gooien, te gaan sporten en gezonder te gaan eten. Vol goede moed schreef ik mij in bij een sportschool bij mij in de buurt. De eerste paar maanden hield ik het goed vol, totdat ik het spel Get Fit With Mel B ontdekte. Wat een briljant spel zeg! Ik ga nog een keer een apart artikel schrijven over dit spel, dit stukje gaat over mijn homegym hihi.

Op de sportschool deed ik vooral steps, bodyshape en krachttraining op de apparaten. Ineens kon ik dit dus ook thuis doen! Ik schaam me niet op de sportschool maar toch vind ik het af en toe vervelend dat er (vooral tijdens de groepslessen) van die kliekjes zijn. Van die meiden die meer komen om te socializen in plaats van echt goed mee te doen. En dan voel ik me wel een beetje ongemakkelijk. En ook vond ik het altijd lastig om mijn tijd goed te plannen. Ik werk van half 9 tot 5, voordat ik thuis ben is het kwart voor 6. Tegen die tijd heb je normaliter wel honger of trek. Om dan nog om te gaan kleden om naar de sportschool te gaan trek ik niet. En plus dat mijn vriend om half 7 thuis komt en we dan gewoon willen eten, ik moet immers ook nog koken (nee dat ga ik hem niet laten doen). Dan kun je natuurlijk iets eten voordat je gaat sporten, een banaan bijvoorbeeld. Maar ik heb daar niet genoeg aan. Ik heb op dat moment gewoon geen energie meer!

Dus nu eten we gewoon rond 7 uur. Ik laat het eten lekker zakken en ongeveer na een uurtje (of soms krijg ik om 10 uur ineens zin om te sporten) ga ik sporten. Mooie oplossing toch? Ik voel me hier echt veel prettiger bij. Maar het is vergelijkbaar met een thuisstudie, kun je goed zelfstandig werken en kun je jezelf gemotiveerd houden? Dan is het leuk om thuis te sporten. Ik doe het trouwens ook vaak met een vriendin (Esther) samen. Dan komt ze gezellig langs en gaan we Mel-B’en. Wat klinkt dat stom he? Maar het is echt keihard. En gezellig.

Ik wil je mijn verzameling met spullen graag laten zien. Als eerste mijn mini-verzameling met “beweeg-spellen”. De Just Dance spellen zie ik natuurlijk niet als fitness spellen maar het zijn wel heerlijke spellen om toch te bewegen. Tijdens een uur Just Dance spelen drink ik ongeveer 2 liter water (zonder grap!) en heb ik echt een handdoek nodig om het zweet af te vegen. Het andere spel, de My Fitness Coach Dance Workout vind ik echt een tegenvaller. Ik fotografeer hem maar gewoon omdat hij wel bij de collectie hoort, maar ik gebruik hem nauwelijks. Je kunt alleen maar korte dans workoutjes doen van een paar minuten. Er zitten echt leuke tussen, zoals het boxen, dat zijn echt intensieve routines maar ze duren elk maar een minuut of 3! Zo jammer! Dus die gebruik ik eigenlijk niet. Dan heb ik ook nog de gewone My Fitness Coach maar die vind ik ook niet leuk omdat je daarbij meer stilstaat dan iets doet. Na elke set crunches, lunges of squats moet je soms wel een halve minuut pauzeren! Ik raakte snel verveeld door dit spel. Gelukkig kon ik mijn moeder er wel blij mee maken.


Dit zijn alle spullen die ik gebruik bij het sporten. Een fitness elastiek met handgrips ofwel tube, een set dumbbells van 3 kg per stuk (de paarse), een kettlebell van 2,5 kg, losse gewichten tot 10 kg en een bijbehorende set met twee dumbbell stangen welke op dit moment 2 kg per stuk wegen.

Zo zie je dat je thuis ook heel goed uit de voeten kunt komen! Ik doe alles thuis en ben er heel veel mee afgevallen. Elke dag (soms natuurlijk ook een dagje niet) sport ik lekker thuis met veel plezier.

Sport jij ook liever thuis?

4 Reacties to “Mijn homegym”

  1. desiree 17/04/2013 bij 4:58 PM #

    ik ben ook een paar keer naar de sportschool geweest maar ik voelde me net zoals jij ongemakkelijk als er kliekjes waren ik sport nu dus thuis ik moet alleen nog wat spullen kopen voor kracht training
    geeft me wel hoop dat als je thuis sport je ook kan afvallen
    Desiree

    • weheartfit 17/04/2013 bij 7:31 PM #

      Hoi Desiree. Ik ben blij dat het je een beetje hoop geeft. Ik vind het echt heerlijk om thuis te sporten en het geeft me zoveel voldoening. Als je inderdaad wat spullen in huis haalt zoals gewichten, een yogamatje en sportkleding kan het niet misgaan! Succes šŸ™‚

  2. essusweets 13/01/2014 bij 1:34 AM #

    Wat ik juist zo vervelend vind is dat je wordt bekeken door mannen wanneer je aan het squatten bent etc.

Geef een reactie

