Officiële NFL cheerleader workout deel 1

29 Jun

Soms vind ik het wel jammer dat het hele cheerleader “gebeuren” niet zo big is in Nederland. Ja, je hebt wel cheerleaders en verenigingen in Nederland, maar het is hier gewoon anders. De glitz and glam uit de alom bekende high school movies. De ultra knappe, slanke, sexy meiden. Geweldig. Soms wordt het cheerleader zijn zwaar onderschat. Cheerleaders trainen zwaar om fit te blijven. Ik vond op internet deze leuke officiele workout van de NFL Cheerleaders uit Minnesota, Amerika.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Als warming up joggen de cheerleaders een aantal rondjes om het veld.

Hierna gaan de cheerleaders stretchen. Ze doen hierbij lunges. Stap naar voren met je rechterbeen, zover als je kunt en zak naar beneden in de lungepositie. Leun voorover zodat je rechterschouder je rechterknie aanraakt. Hou dit 1 tot 2 ademhalingen vast en herhaal aan de andere kant. Herhaal 10 keer per kant.

Nog meer stretches. Steek je linkervoet naar voren uit en grijp met je handen je voet. Kom weer omhoog en herhaal met je andere voet. Herhaal 10 keer per voet.

Lig voorover en raak de grond aan met je handen. Je handen moeten vlak voor je voeten staan. Houd je handen op dezelfde plek en loop met je voeten naar achter totdat je in de plankpositie staat. Doe een pushup en loop met je voeten weer naar je handen toe. Herhaal 10 keer.

Nu volgt een oefening speciaal voor je armen en rug. Het zijn eigenlijk een soort jumping jacks alleen beweeg je enkel je armen. Doe deze oefening een minuut lang.

Deze oefening heet kat pushups. Je brengt jezelf in de plank positie, doet een push up, en hierna krom je je rug alsof je een boze kat bent. Ga weer terug naar de plank positie en herhaal 10 keer.

Breng jezelf weer in de plank positie. Til je rechterhand op en tik de bovenkant van je linkerhand aan. Zet je rechterhand weer terug. Herhaal. Doe dit zo snel als je kunt in 1 minuut tijd.

Ga op je knieën zitten. Houd je handen voor je en laat je beheerst vallen op je handen. Maak in een vloeiende beweging gelijk een pushup en kom terug op je knieën. Herhaal 5 keer.

Dit is een plyometrische pushup. Eigenlijk is het een soort omgekeerde pushup. Doe een push up. Tijdens het naar boven komen moet je zoveel kracht zetten dat je eigenlijk je lichaam omhoog gooit todat je weer op je knieën zit. Je veert jezelf dus omhoog! Herhaal 5 keer.

Dit was deel 1 (anders wordt de post zo lang) van de officiële NFL cheerleader workout! Ik zal binnenkort het vervolg online zetten so stay tuned…

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: