Tarwegraspoeder

11 Jul

Tarwegraspoeder is iets waar de gezondheidsfreak anno 2012 niet meer onder uit kan. We weten dat het gezond is en vies smaakt. Maar wat is het nou precies?

 

Tarwegras is een kleine plant die vrij snel groeit en uiteindelijk uitgroeit tot tarwe. Voordat het tarwe wordt, lijkt het op een soort gras. Op dat moment wordt het tarwegras geoogst. Op dit moment van de groei zit het boordevol vitaminen, mineralen en enzymen. Het bijzondere van het plantje is dat het een unieke samenstelling heeft en hierdoor eigenlijk alles bevat wat je als mens nodig hebt om gezond te zijn.

Eigenlijk is het dus een soort “super groente”. Het menselijk lichaam is niet in staat om het tarwegras te verteren dus daarom wordt het vermalen tot poeder! En zo kopen wij het weer in een pot om er vervolgens een drankje van te maken!

En tja, gras smaakt nou eenmaal niet echt lekker, dus tarwegraspoeder/sap ook niet. Kwestie van neus dicht en achterover gooien. Terwijl je het drinkt, denk je er maar aan hoe ultra gezond het is! Dat verzacht het leed wat.

Ik vind het echt geweldig. Een shotje is vergelijkbaar met ongeveer 800 gram groente en/of fruit. Het fijne is dus dat je op een hele simpele manier allerlei goede voedingsstoffen binnenkrijgt. Al je verschillende soorten vitaminepillen heb je dus niet meer nodig :). Verwacht echter geen wonderen, tarwegraspoeder is geen middel waarvan je spontaan gezond wordt. De effecten zijn wat meer op de lange termijn merkbaar. Je zal minder vaak/lang/snel ziek worden en bijvoorbeeld een betere werking van het darmstelsel dus je stoelgang creëren.

Je kunt tarwegraspoeder kopen in een pot of zelf het gras kweken en met een speciale machine vermalen. Ik vind het zelf makkelijker om het in een pot te kopen. Wat ik me nog herinner, is dat ik vorig jaar via Groupon een tarwegraspoeder-deal heb gekocht. 4 maanden na betaling had ik nog steeds geen tarwegraspoeder. Ik kreeg elke keer mailtjes van het bedrijf dat de levering vertraagd was en zo ging het weer 2 maanden door. Uiteindelijk heb ik mijn 12 euro terug gevraagd en dat kreeg ik na veel klachten eindelijk eens terug. Tarwegraspoeder kopen via Groupon is dus niet echt een aanrader…

Vanmiddag heb ik toevallig weer een nieuwe pot gekocht, zie het plaatje hieronder. Ik was aan het winkelen met mijn vriend in het Alexandrium en kwam langs de Vitaminstore! Ik vind dat zo een leuke winkel! Ik bestel vaak online maar was eigenlijk nog nooit in de echte winkel geweest. Ze hadden ook potten van het huismerk, die waren een stuk groter en ongeveer 25 euro. De pot die ik heb gekocht was ongeveer 14 euro. Valt best mee dus! Drink jij ook al tarwegrasshots?

8 Reacties to “Tarwegraspoeder”

  1. Bianca 13/07/2012 bij 5:04 PM #

    Waar kan je het plantje en het poeder nog meer kopen?

    • weheartfit 14/07/2012 bij 7:13 AM #

      Hoi Bianca, wil je het via internet kopen of in de winkel? Het makkelijkste via internet is als je het googled. Zo kan je zelf even kijken waar het het goedkoopst is, het verschilt vaak in de prijs. Als je het in de winkel wilt kopen kun je even kijken of een natuurwinkel bij jou in de buurt het verkoopt. Volgens mij kun je het ook bij de Bagels & Beans kopen, die lunchtent. Je kunt daar sapjes bestellen waar het in zit en ik meen me te herinneren dat ze het ook los verkochten.

    • Margot 09/04/2013 bij 4:11 AM #

      http://www.tarwegras24.nl/biologisch-tarwegraspoeder
      Daar kost het poeder maar 4.50 voor 125 gram en geen verzendkosten !

  2. petra 15/02/2013 bij 10:41 AM #

    hoi, ik heb het poeder in huis, maar mijn vraag is, moet je nu 1 eetlepel, of 1 theelepel oplossen en in hoeveel water ongeveer?

    • weheartfit 15/02/2013 bij 1:44 PM #

      Hoi Petra, ik gebruik elke dag 1 theelepel poeder en los dit op in een klein laagje water, zodat je het als shotje kunt drinken. Je kunt het oplossen in zoveel water (of sap) als je zelf wilt maar omdat het niet lekker is, zou ik het niet aanraden om een theelepel in een heel glas op te lossen. Succes 😉

      • petra 15/02/2013 bij 2:16 PM #

        Dank je wel voor je reactie, ik vond een eetlepel al veel indd 😉

Geef een reactie

