Hemelse combinatie: groene asperges, tomaten en mozzarella

14 Jul

Oké, het is niet mijn foto en mijn idee maar het is gewoon onmenselijk om dit niet met jullie te delen.

Ik wil je vragen wat je denkt als je het volgende plaatje ziet…

 

En dat het nu pas half 10 s’ochtends is maakt mij niet eens uit. Ik zou dit gerecht met alle liefde in mijn lichaam verorberen. Maar eigenlijk is het te mooi om te eten…

Tuurlijk heb ik geprobeerd om dit na te maken, alleen is het gewoon bijna onmogelijk om dit exact na te maken. Qua smaak kom je waarschijnlijk wel in de buurt maar het was absoluut niet fotowaardig. Dus daarom dan toch maar even de originele foto, om je lekker te maken….

Hoe maak je dit heerlijke gerecht?

– 1 grote vleestomaat
– 1 bol mozzarella (light)
– een paar mini groene asperges (heet eigenlijk officieel “groene aspergetips”, hebben ze bij de AH)
– Balsamico azijn/dressing
– Basicilum
– Parmezaanse kaas
– Olijfolie
– Peper
– Zout
– Eventueel sla ter garnering

Kook de aspergetips ongeveer 3 minuten. Snijd de tomaat horizontaal door in 4 mooie plakken en de mozzarella in 3 plakken. Begin nu te stapelen met als bodem een plakje tomaat. Maak de lagen als volgt:

Laag 1:

* Tomaat
* Mozzarella
* Peper en zout
* Basilicum

Laag 2:

* Tomaat
* Mozzarella
* Groene asperges

Laag 3:

* Tomaat
* Mozzarella
* Basilicum
* Tomaat
* Peper en zout

Druppel nu olijfolie en balsamicoazijn over je stapeltje. Drapeer wat blaadjes sla naast je stapeltje en schaaf hier wat parmezaanse kaas over. HEMELS!

5 Reacties to “Hemelse combinatie: groene asperges, tomaten en mozzarella”

  1. Masja 14/07/2012 bij 10:36 PM #

    Ik heb je blog net ontdekt, super leuk vind ik hem! Handige artikels enzo, keep up going! Ga dit recept ook zeker proberen 🙂

  2. Lekker en Simpel 20/07/2012 bij 4:42 PM #

    Ziet er erg mooi en smakelijk uit! Heb net gegeten maar krijg hier meteen weer trek van.

    • weheartfit 20/07/2012 bij 8:51 PM #

      Wat leuk! Goed teken dat je er weer trek van krijgt, dan vond je het dus echt lekker!

Trackbacks/Pingbacks

  1. zomers voorgerecht met groene asperges, tomaten en mozzarella « gerechtenweb - 28/07/2012

    […] is er iets dat op een zomer trekt.  Dit hemelse zomerse voorgerechtje vond ik op een andere blog: weheartfit.  Het grootste probleem bij dit gerecht is de constructie, mijn toren is meermaals ineen gestuikt. […]

Geef een reactie

