8 Yoga oefeningen voor je buikspieren

16 Jul

Yoga is hot! Need I say more? Ik geef je 8 leuke yoga oefeningen speciaal gericht op je buikspieren. Veel plezier!

 

1. De boot positie

Lig op je rug met je knieën gebogen en je voeten op de grond. Duw je rug tegen de grond en strek je benen uit. Duw de binnenkanten van je voeten tegen elkaar en houd dit vast. Strek je linkerarm uit en beweeg je bovenlichaam naar links zodat je arm over je lichaam de andere kant op reikt. Kom terug en herhaal dit met je rechterarm.

2. De brug positie

Lig op je rug met je voeten op heupwijdte uit elkaar en je armen naast je lichaam. Duw je heupen omhoog en doe alsof je je armen de grond in wilt duwen, dit zorgt ervoor dat je schouders, hoofd en voeten in contact blijven met de grond.

3. De brug positie

Terwijl je in de brug positie (zie nummer 2) bent, til je je rechtervoet van de vloer en breng deze recht omhoog. Teken nu kleine circkels in de lucht met je voet. Plaats je rechtervoet weer in de startpositie en herhaal met je linkerbeen.

4. Crunch en halve boot positie

Lig op je rug met je knieën opgetrokken en je voeten op de grond. Til je rechterbeen op en plaats je rechtervoet op je linkerknie. Plaats je handen achter je linkerknie en trek deze naar je borst toe. Breng je been terug en herhaal met je andere been.

5. Crunch en halve boot positie

Blijf in de positie van oefening 4. Terwijl je met je rechtervoet op je linkerknie ligt, strek je nu je linkerbeen naar voren/boven. Span je buikspieren aan en kom met je bovenlichaam een klein beetje van de grond. Beweeg met je linker elleboog zachtjes naar je rechterknie toe. Je rechter elleboog zal de grond (bijna) aanraken. Wissel van kant en draai je bovenlichaam de andere kant op terwijl je benen in de zelfde positie blijven. Herhaal dit 5 keer, wissel dan van been en herhaal nogmaals 5 keer.

6. Beenbeklimmer

Lig op je rug met je benen plat op de grond. Kom met je linkerknie naar je borst toe en strek je been uit zodat deze kaarsrecht omhoog staat. Houd de achterkant van je kuit vast met je handen. Duw nu je been in de richting van de grond terwijl je met je handen juist de andere kant op duwt, dus richting je hoofd. Zet extra kracht op je rechterbeen door het in de grond te duwen.

7. Beenbeklimmer

Blijf in de positie van oefening 6. Probeer nu met je handen op je benen omhoog te klimmen richting je voet. De kunst is nu om je been niet naar de richting van je hoofd te trekken maar deze recht proberen te houden. Klim omhoog tot je bijna rechtop zit. Klim nu rustig terug en herhaal met je andere been.

8. Variatie op de plank

Start in de plankpositie en zorg dat je handen in een lijn staan onder je schouders. Til je linkervoet van de vloer en til dan voorzichtig je rechterhand op en strek deze naar voren uit. Wissel van kant.

Advertenties

2 Reacties to “8 Yoga oefeningen voor je buikspieren”

  1. Masja 17/07/2012 bij 9:03 AM #

    Handig! Ik was nog op zoek aar yoga oefeningen dus dit komt goed uit 😉

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: