Fantastisch voorgerecht met zalm en garnalensalade

26 Dec

Lieve lieve lezer(es),

Ik ben eindelijk een beetje aan het opknappen. Ik krijg weer de energie en zin om verder te gaan met mijn blog. Ik mis het echt. En ik wil gelijk beginnen met een heerlijke blogpost. Zonder schuldgevoel heerlijk genieten van een fantastisch voorgerecht met gerookte zalm en zelfgemaakte garnalensalade!

198634_4415231586292_676769058_n

Wat heb je nodig (voor 2 personen):

– 4 plakjes gerookte zalm
– Een paar blaadjes sla voor de garnering
– Een paar blokjes parmezaanse kaas
– Honing
– Dille

Voor de garnalensalade:

– 5 eetlepels magere of griekse yoghurt
– 4 cocktailgarnalen of 4 eetlepels kleine roze of grijze garnalen
– Een eetlepel ketchup
– Een theelepel paprikapoeder
– Peper en zout naar wens
– Eventueel: een beetje knoflook(poeder)

Wat moet je doen:

Meng alle ingredienten voor de garnalensalade in een kommetje en proef of alle verhoudingen naar jouw smaak zijn. Vouw de gerookte zalmplakjes open en leg er een mooie lijn garnalensalade op. Vouw de zalm dicht als een rolletje of een bonbonvorm. Voor de garnering heb ik parmezaanse kaas in kleine blokjes gesneden en er wat druppels honing op gedaan. Eventueel kun je nog een beetje dille op de honing strooien, dat is echt een lekkere combinatie! Ik heb verder een rucola- en een bietenblaadje neergelegd en er nog een druppeltje garnalensalade op gedaan (en nog wat dille). En klaar is je super simpele maar fantastische -en gezonde- voorgerecht!

Eén reactie to “Fantastisch voorgerecht met zalm en garnalensalade”

  1. Rosalie 29/12/2012 bij 12:27 PM #

    Jammie, jammie!

Geef een reactie

