Ontspannende thee

3 Jan

Mijn goede verslaving: thee! Ik drink denk ik zo’n anderhalve á twee liter thee per dag. Mijn favorieten: groene thee, groene thee met citroen, jasmijnthee en earl grey.

tumblr_mbeab2xRjI1r78rs4o1_500_large

Ik kan geen genoeg krijgen van die warme drank. Misschien komt het ook doordat ik veel gewrichtspijn heb in mijn vingers, zodra ik een kop warme, stomende thee vasthoud, verdoofd/verminderd het mijn pijn een beetje. Fijne bijkomstigheid!

Je weet dat het wordt aanbevolen om twee liter water te drinken per dag. Dit kan in de vorm van allerlei soorten dranken. Dus ook thee. Maar je hebt natuurlijk ook allerlei soorten thee, de “gewone” thee is vaak earl grey. Je hebt ook nog kruidenthee, groene thee en fruit thee. Veel mensen drinken bijvoorbeeld bosvruchtenthee met een klontje suiker. Tuurlijk is er niets mis met suiker, een kunstmatige zoetstof is ook lang niet perfect, maar als je veel thee drinkt is het toch beter om het “puur” te gaan drinken. Toen ik op een kantoor ging werken, ben ik begonnen met het vele theedrinken. Op een gegeven moment ben ik overgestapt op de zoetjes en daarna heb ik het mezelf aangeleerd om thee te drinken zonder iets er in. En ik moet zeggen dat ik dat nu echt het lekkerst vind!

Ik vroeg me altijd af waarom er geroepen wordt dat fruit thee niet zo gezond is als bijvoorbeeld zwarte thee (earl grey) of groene thee. Dit komt dus doordat er in fruit thee vaak een hoge concentratie zuur zit wat je gebit kan aantasten. Dus echt puur voor je gezondheid maakt het niets uit.

En wat zitten er nou eigenlijk voor stoffen in zwarte- en groene thee waarom het zo goed voor je is? Dat komt dus doordat er antioxidanten in zitten die je zouden beschermen tegen diverse nare lichamelijke klachten.

tea

Ik drink thee vooral om even lekker te ontspannen, ik neem even een momentje voor mijzelf. Ik begin en eindig de dag altijd met een lekkere kop thee!

3 Reacties to “Ontspannende thee”

  1. happyandglowy 04/01/2013 bij 7:02 AM #

    Leuk artikel! Ik kreeg meteen zin in thee, haha.

Trackbacks/Pingbacks

  1. Tips voor een heerlijke nachtrust | weheartfit - 22/02/2013

    […] ♥ Neem een lekker kopje thee voordat je naar bed gaat. Thee helpt je ontspannen. In kruidenthee zit geen caffeïne. Deze theesoorten kunnen je helpen om in slaap te komen: kamille, valeriaan, ginseng en lavendel. Meer theetips vind je in dit blogje. […]

Geef een reactie

