Mijn mooie quoteboom

17 Jan

Quotes.. We kennen ze allemaal wel. De een is nog afgezaagder dan de ander. Maar toch zitten er vaak mooie quotes bij die je echt aan het denken zetten. Bij de Happinez van deze maand zaten mooie kleine uitscheurbare kaartjes met kleine levenslesjes/quotes en leuke mind-tips. Ik kwam deze fotoboom tegen bij de Kwantum voor 5 euro en ik kreeg een briljant idee. Sinds ik weer alleen woon (het huis is nog wel van mij en mijn ex) heb ik veel veranderd aan de inrichting van het appartement. Alles was wit. Nu heb ik meer kleuren toegebracht in huis. En leuke accesoires, zoals deze boom. Echt een meisjesding en helemaal iets voor mij!

FotoFlexer_Photo

 

Een paar voorbeelden van teksten op de kaartjes:

“Tel je zegeningen. Niets opent je hart en geest zó als benoemen waarvoor je dankbaar bent. Noem vandaag minstens één keer vijf dingen waarvoor je dankbaar bent.”

“Doe iets anders dan anders. Ondersteboven in je bed gaan liggen, de eerste de beste film kijken die in de bioscoop draait, spontaan gaan schommelen in de speeltuin: het werkt.”

“Adem diep in. En lang uit. JE adem is je beste vriend; altijd aanwezig en klaar om een frisse start te maken. Een diepe, bewuste adem in en uit is je directe ingang naar Beginner’s Mind.”

“Wees hier, nu. Houd minstens een dagdeel je smartphone, tijdschriften, televisie en andere bronnen van informatie buiten handbereik. Zo drop je jezelf in het hier en nu, zonder mentale afleiding.”

Tot nu heb ik alleen de kaartjes van de Happinez. Ik ga vanaf nu ook andere kaarten verzamelen om de quote-boom uit te breiden en af te kunnen wisselen. Ik ben er echt heel blij mee!

4 Reacties to “Mijn mooie quoteboom”

  1. nandasdaily 17/01/2013 bij 12:21 PM #

    Leuk idee!!

  2. Rosalie (@Rosaalietje) 17/01/2013 bij 9:43 PM #

    Ik heb nu een een boekje waar ik quotes in bijhoud 🙂

Geef een reactie

