Leuke full body workout voor thuis!

24 Jan

Zoals jullie weten, ga ik niet meer naar een sportschool. Ik train lekker thuis. Voor de meiden die dit ook graag doen, heb ik een leuke full body workout gevonden voor thuis! Je hebt wel dumbbells nodig. Heb je die niet? Gebruik een volle fles water!

 

1. Squat met een armpress

Sta met je benen tegen elkaar aan, armen op schouderhoogte opgetild en je ellebogen gebogen. Hou de dumbbells op oorhoogte vast.
Squat naar beneden alsof je in een stoel gaat zitten. Terwijl je squat, druk je je armen naar boven toe. Kom weer terug in de starthouding. Herhaal 15 keer.

2. Plank en roeien

Ga in de plankpositie staan. Zorg ervoor dat je benen wijder staan dan je heupen. Span je buikspieren aan om in de plank houding te blijven staan. Adem uit en til je rechter elleboog omhoog. Breng de dumbbell terug naar de grond en herhaal met je andere arm. Herhaal 10 keer aan beide kanten.

3. Zijwaartse lunges

Sta met je voeten naast elkaar en je handen op heuphoogte. Hou je dumbbells vast. Neem een grote stap met je rechtervoet naar de recherkant en lunge. Beweeg hierbij je bovenlichaam naar voren. Buig vanuit je heupen en niet vanuit je rug! Zorg dat je rechterknie niet voorbij je tenen komt en hou je linkerbeen relatief recht. Druk jezelf via je rechtervoet terug in de starthouding. Herhaal met het linkerbeen. Herhaal 12 keer aan beide kanten.

4. Plié squat met zijwaartse armraises

Sta met je benen uit elkaar en laat je tenen licht naar buiten wijzen. Gebruik hierbij een paar dumbbells en hou je handen langs je lichaam. Maak een squat beweging en beweeg je armen zijwaarts omhoog. Je armen moeten parallel aan je benen lopen, je ziet beiden armen dus. Kom weer omhoog en beweeg je armen omlaag. Herhaal 15 x.

5. Zijwaartse plank push-up

Ga liggen op je linker zijkant met je benen gestrekt. Leg je rechtervoet gekruist over je linkerbeen. Adem in. Adem uit, span je buikspieren aan en beweeg je heupen van de vloer, zodat je in de zijwaartse plank houding komt. Zorg ervoor dat je je schouderbladen goed naar achter duwt zodat ze niet in de buurt zijn van je oren. Hou de houding 5 seconde vol. Beweeg je heupen weer naar de grond. Herhaal 10 keer aan elke kant.

Advertenties

2 Reacties to “Leuke full body workout voor thuis!”

  1. Rosalie 24/01/2013 bij 11:21 AM #

    Ik heb even een dipje op het gebied van sport, dat komt denk ik door het weer. 😦

    • weheartfit 25/01/2013 bij 10:57 AM #

      Heb ik ook last van! Komt zeker door het weer, alles is kouder maar ook je spieren en gewrichten zijn gevoeliger door de kou. Maar de zon begint alweer te schijnen ;).

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: