What’s in my fridge

6 Feb

Ja ik heb weer lekker boodschapjes gehaald. En echt alles was op dus ik heb flink ingeslagen! Meestal kijk ik goed naar de aanbiedingen, maar het irriteert me echt mateloos dat de aanbiedingen voor 75% bestaan uit snoep en andere vette dingen. Fruit en verse groenten zijn vaak in de minderheid. Maar ach, ik koop het toch wel :). Voor de meeste dingen ga ik naar de Lidl. Daar hebben ze lekker veel fruit en groenten. Voor de wat specialere dingen ga ik naar de C1000. Bijvoorbeeld garnalen in de diepvries. Die hebben ze niet bij de lidl. Of blauwe bessen, die koop ik ook altijd in de diepvries. Dat scheelt zo veel geld met verse blauwe bessen en ze zijn gewoon even lekker. Verder vind ik het wel jammer dat ze bij de Lidl geen zoete aardappel verkopen! Die haal ik dan weer bij de C1000.

FotoFlexer_Photo

 


Zie hieronder mijn complete lijstje voor deze week:

–          Tofu

–          Zoete aardappel

–          Prei

–          Blauwe bessen

–          Wokgroente japans

–          Biefstuk

–          Mandarijnen

–          Bananen

–          Eieren

–          Broccoli

–          Pangafilet

–          Avocado

–          Tomaatjes

–          Uien

–          Knoflook

–          Garnalen

–          Kwark

–          Kipfilet

–          Mango

–          Havermout

–          Kiwi gold

–          Noten

–          Kokosvet

Wat ga ik hier allemaal mee maken?

  •  Biefstuk met noodles en japanse wokgroenten
  •  Panga met zoete aardappelfrietjes en prei
  •  Pompoenspaghetti (of wel de bekende spaghetti squash uit Amerika) met tomatensaus en een tartaartje
  •  Kipgehaktballetjes met gegrilde groenten (pompoen, champignon, ui, paprika en zoete aardappel
  • Tofu met noodles en wokgroenten

Ik ben erg blij met de boodschapjes van deze week en mijn recepten. Als je zorgt dat je gewoon goede voedingsmiddelen in huis hebt en geen snoep en andere troep, dan ga je er echt aan wennen. Ik kijk gewoon uit naar mijn zoete aardappelfrietjes. Het geeft me zoveel voldoening alleen als ik al denk aan het verschil qua kcal en vet met gewone patat en dat terwijl het echt super lekker is! Op een gegeven moment wil je niet meer anders. Het is misschien even een “enge” gedachte om geen cheat-food meer in je koelkast te hebben maar als het er niet is, ga je als je trek hebt vanzelf op zoek naar een alternatief. En als er alleen maar gezonde dingen zijn, zul je dus gezonder snacken. Bijvoorbeeld fruit, een handje ongezouten noten, een plakje magere kaas, snel gewokte garnalen of wat kwark.

Wat vinden jullie van de inhoud van mijn koelkast??

4 Reacties to “What’s in my fridge”

  1. Rosalie 06/02/2013 bij 10:29 AM #

    Als ik op mijzelf woon ( duurt nog wel een paar jaartjes, denk ik ) ga ik er ook voor zorgen dat mijn koelkast helemaal gezond van binnen is :P. Nu gaat dat moeilijk, nu ik nog bij mijn ouders woon.

    • weheartfit 06/02/2013 bij 12:46 PM #

      Leuk dat je alvast vooruit denkt. Het is inderdaad lastig als je nog thuis woont. Misschien kun je een eigen hoekje creëren binnen hun koelkast met jouw gezonde producten!

  2. nandasdaily 06/02/2013 bij 10:35 AM #

    Hmmm!! Mag ik bij jou eten deze week? Lekker! Enneh…hoe ga jij een pompoen te lijf. Ik vind het zo lekker, maar altijd een gedoetje.

    • weheartfit 06/02/2013 bij 12:47 PM #

      Haha je bent welkom! Ik schil een pompoen niet, de schil wordt vanzelf lekker zacht en die kun je gewoon eten. Ik leg hem op zijn kant en snijd met een groot mes dikke schijven eraf. Deze schijven kun je vervolgens in blokjes snijden (met schil dus). Dat is de makkelijkste manier!!

Geef een reactie

