Zoete aardappelfrietjes met gegrilde groenten & tofu

7 Feb

Oh mijn god. Ik pas weer in mijn spijkerbroek. Hij gaat gewoon weer dicht! Wat een heerlijk gevoel. Het is zo fijn om resultaat te zien van je verbeterde levensstijl. Ik noem het liever geen dieet want ik vind niet dat ik op dieet ben, ik probeer gewoon zo natuurlijk en gezond mogelijk te eten. Als je dit goed doet is het geen dieet, maar echt een levensstijl. Bijna een religie. Maar goed, ik wilde mijn blijheid even kwijt. Ik heb echt een goede week gehad. Eindelijk wordt mijn pijn langzaam aan minder, ik krijg mijn figuur terug en langzaam alles uit het normale leven.

Ik heb uiteraard weer een heerlijk recept. Volgens mij blog ik de laatste tijd alleen nog maar over eten in plaats van eten en sporten. Ach, misschien heb ik gewoon even een periode dat ik wat meer obsessed ben met voedsel. Ik sport wel elke dag, maar ik heb er even niets spannends over te melden, haha!

Wat heb ik gister weer eens gegeten? Zie hier mijn creatie:

FotoFlexer_Photo1


Ik mis alleen wel een beetje groen in het plaatje. Maar aan groenten komt het gerecht in ieder geval niet tekort.

Wat heb je nodig:

  •  50 gram pompoen
  • 50 gram champignons
  • Een handje cherrytomaatjes
  • 1 ui
  • 2 teentjes knoflook in de schil
  • 100 gram zoete aardappel
  • 80 gram tofu
  • 2 eetlepels olijfolie
  • 2 eetlepels sojasaus
  • peper en zout

Wat moet je doen:

Verwarm je oven voor op 200 graden. Snijd de pompoen met schil en al in mooie dobbelstenen. De ui kan in kleine kwarten en de knoflook moet in de schil blijven, dan poft hij lekker zoet en kun je hem uitknijpen! De champignons kunnen in halfjes of kwarten worden gesneden. Gooi de groenten in een ovenschaal en spray (of giet) er olijfolie over heen. Bestrooi met peper en zout. Haal de schil van de zoete aardappel af en snijd deze in frietvorm. Dit moet je niet al te lang van te voren doen want de aardappel verkleurd heel snel net als een appel. Leg de aardappelfrietjes op een bakplaat met bapapier en spray hier olijfolie overheen en bestrooi met een beetje zout (zeezout is lekker!)

FotoFlexer_Photo2

Zet nu de ovenschaal met groenten en de bakplaat met de frietjes in de oven. Ze mogen er in totaal ongeveer 45 minuten in. Snijd ondertussen de tofu in mooie dobbelstenen en leg ze in een schaaltje. Giet de sojasaus er overheen en bestrooi met peper en zout. Laat de tofu lekker marineren. Af en toe moet je het even omscheppen want de sojasaus zakt naar de bodem en dan lijkt de tofu een beetje droog te worden.

FotoFlexer_Photo3

(oke sorry ik heb ineens iets met ingezoomde foto’s, is het je al opgevallen haha?)

De tofu heeft maar een paar minuten nodig om te bakken. Dus nadat de groenten ongeveer 40 minuten in de oven zitten of de frietjes mooi bruin zijn, zet je een wokje neer of een koekepan. Gebruik een klein drupje olijfolie en wok/bak de tofu op hoog vuur. De tofu is klaar als de buitenkant een lekker bruin korstje krijgt. Als je de groenten uit de oven haalt, vergeet dan niet dat er nog een schil om de knoflook heen zit. Je perst de knoflook er uit, plet het met een vork en verspreid het over je groenten. Gepofte knoflook is echt to die for!!

Enjoy!

5 Reacties to “Zoete aardappelfrietjes met gegrilde groenten & tofu”

  1. Danielle 07/02/2013 bij 1:28 PM #

    Klinkt er ziet er heerlijk uit!!
    Je bent echt goed bezig! X

  2. Rosalie 07/02/2013 bij 5:49 PM #

    Ik heb je op mijn blog genomineerd voor de Liebster Award http://wp.me/p26MuX-HQ

  3. Rosalie 08/02/2013 bij 4:00 PM #

    Ziet er lekker uit!

Geef een reactie

