Zelfgemaakt sorbetijs zonder suiker

11 Feb

Ik ben gek op ijs, en dan het liefst lekker fruitig sorbetijs. Ik heb van de week ontdekt hoe je dit zelf heel simpel kunt maken. En je hebt maar 2 ingrediënten nodig!

BCcbKGdCUAAGMu6

Ziet dat er niet fantastisch uit? Het smaakt ook echt perfect. En het stelt niets voor om te maken. Je hebt maar 2 ingrediënten nodig, 1 banaan en 100 gram bosvruchten. Je kunt eigenlijk elk soort fruit gebruiken, mits het maar goed in te vriezen is. Een appel is volgens mij niet echt in te vriezen, maar een banaan, bosvruchten, mango en perzik zijn goed in te vriezen!

Wat je moet doen is een banaan in plakjes snijden en in een tupperware bakje in de vriezer stoppen. De bosvruchten koop ik al diepgevroren maar je kunt ze natuurlijk ook zelf invriezen (bijvoorbeeld aardbeien en/of blauwe bessen). De banaan is na ongeveer 2 uur vriezen goed om te gebruiken.

Vervolgens doe je je bevroren fruit in de blender, en blenden maar! En klaar is je zelfgemaakte sorbetijs! Ik ga binnenkort eens wat andere soorten fruit uitproberen en eens kijken wat de lekkerste combinatie is. Enjoy!

6 Reacties to “Zelfgemaakt sorbetijs zonder suiker”

  1. Simone 11/02/2013 bij 10:40 PM #

    Dat ziet er echt enorm lekker uit! Dat ga ik eens proberen. Ik ben dol op fruitsorbets!

  2. Rosalie 12/02/2013 bij 10:57 AM #

    Ik zie mijzelf al zitten in de tuin, lekker zonnetje, bakje ijs erbij. ❤

  3. Ria Monsanto 12/02/2013 bij 9:15 PM #

    Ziet er heerlijk uit en zo makkelijk. Met mango en banaan lijkt me ook erg lekker.

  4. weheartfit 13/02/2013 bij 11:15 AM #

    Banaan en mango lijkt mij ook een perfecte combinatie. En inderdaad, nog even de zon er bij inbeelden en het plaatje is compleet ;).

Trackbacks/Pingbacks

  1. Weheartfit’s diary #2 « weheartfit - 17/02/2013

    […] vermeld te worden haha! Ik heb zelf sorbetijs(suikervrij!) gemaakt van banaan en bosvruchten. Hier vind je mijn […]

  2. Mijn top 5 favoriete posts | weheartfit - 28/05/2013

    […] Zelfgemaakt sorbetijs zonder suiker […]

Geef een reactie

