Heerlijke gezonde spicy noodlesoep

20 Feb

En ik ben er weer met een super lekker recept! Het is eigenlijk onwijs simpel, maar het vult goed en is erg gezond! Van de week had ik zin om eens zelf een noodlesoep te gaan maken. Je kent wel de kant-en-klare noodlesoepjes, die bestaan eigenlijk alleen maar uit koolhydraten en verder niets. Het is wel lekker, maar je lichaam heeft er niet echt veel aan. Ik ben gek op soep en eet het ook vaak als avondeten bijvoorbeeld met een salade of een broodje. Dit is mijn recept voor heerlijke, zelfgemaakte, gezonde noodlesoep!

3b

Wat heb je nodig:

– 1 blok woknoodles

– 150 gram champignon roerbakgroente

– 1 blokje kippenbouillon (mengen met 350 ml heet water)

– 1 rode peper

– 70 gram garnalen (of minder kan ook maar ik ben gek op garnalen)

– 70 gram verse spinazie

– (eventueel) Een flinke hand (kastanje)champignons

1

Wat moet je doen:

Snijd de rode peper ragfijn. Ik heb de zaadjes er uit gelaten, want de peper zelf maakt het echt al heel spicy. Maak je garnalen schoon en marineer ze met wat cayennepeper, peper en zout. Als je de extra champignons erbij wilt, snijd je deze in grove kwarten.

Verwarm een wok met een beetje olijfolie en bak hier de garnalen kort in. Gooi de roerbakgroente, de extra champignons en de fijne rode peper bij de garnalen en wok een minuut of 3 mee tot de groenten niet meer rauw zijn.

2

Doe als laatste de spinazie erbij en wok dit kort mee totdat het een beetje slinkt. Giet nu de bouillon van 400 ml water en een kippenbouillonblokje erbij en het blokje woknoodles. De woknoodles hebben ongeveer 3 minuten nodig om zacht te worden. Het hoeft niet meer te koken. Na een minuut of 3 is de soep klaar! Enjoy!

4 Reacties to “Heerlijke gezonde spicy noodlesoep”

  1. Rosalie 20/02/2013 bij 5:05 PM #

    Waar heb je die garnalen gehaald?

    • weheartfit 20/02/2013 bij 11:03 PM #

      Bij de Lidl in de diepvries, gamba’s met staart heten ze. Je hebt ze eigenlijk wel bij elke supermarkt in de vriezer.

Trackbacks/Pingbacks

  1. Mijn top 5 favoriete posts | weheartfit - 28/05/2013

    […] Heerlijke gezonde spicy noodlesoep […]

  2. Hoe ziet mijn eet- en sportroutine er uit? | weheartfit - 28/08/2013

    […] bij met kaas of gerookte kipfilet. De andere keer maak ik een maaltijdsoep, bijvoorbeeld deze noodlessoep of een volle kippensoep. De andere keer maak ik een salade met een flinke kipfilet, noten en […]

Geef een reactie

