Wat kun je snacken voor je workout?

26 Mrt

Je hebt de zogenaamde pre- en post-workout snacks. Dat betekend voor- en na je workout. De meeste mensen zijn alleen bekend met het eten van een banaan voor je workout. Toch kun je veel meer varieren en heb je allerlei gezonde snacks die je voor je workout kunt eten. Je krijgt hier meer energie van om zo lekker te kunnen knallen tijdens je workout. Eet je snack zo’n 30-60 minuten voor je workout.

Het is belangrijk om voor goede koolhydraten te kiezen, deze geven je langdurig energie. Je vindt deze koolhydraten bijvoorbeeld in volkoren pasta, fruit, zoete aardappel, havermout, diverse groenten en fruit en noten. Het spreekt dus voor zich dat je uit deze lijst de beste snacks kunt samenstellen.

Probeer creatief te zijn met het kiezen van je snack. Je kunt bijvoorbeeld een schaaltje nemen met daarin wat gemengde noten zoals ongezouten pistachenoten, walnoten, amandelen en wat fruit. Fruit en noten zijn een heerlijke combinatie!

Je kunt ook een pre-workout smoothie maken. Gooi bijvoorbeeld een banaan, wat havermout, een handje spinazie en wat magere melk of soja melk in de blender. Pas wel op dat je het niet te waterig maakt, maar wat geconcentreerder  anders sta je met een klotsende buik te fitnessen.

Verder kun je bijvoorbeeld kiezen voor:

  • Een bakje griekse yoghurt met wat fruit zoals blauwe bessen of een banaan
  • Een mix van gedroogd fruit zoals abrikozen, vijgen en pruimen
  • Een volkoren boterham met wat hummus of gekookte eieren
  • Een klein schaaltje havermout (met fruit)

  • 1 appel in plakjes gesneden met daarop wat natuurlijke pindakaas
  • Een eiwitpannenkoekje, gemaakt van een eiwit, een banaan, wat havermout en kaneel
  • Plakjes banaan met daarop wat pindakaas en een rozijn
  • Een kleine wrap met banaan en honing

Onthoud wel dat het alleen maar een snack is. Het hoeft dus geen volledige, vullende maaltijd te zijn! Als je te veel eet heb je ook de kans dat je krampen krijgt of misselijk wordt. Wat eet jij als snack voor je workout? Ik ben zelf gek op een smoothie!

Bron foto’s Weheartit

Advertenties

4 Reacties to “Wat kun je snacken voor je workout?”

  1. bloemenoor 26/03/2013 bij 3:19 PM #

    Zeker handig!

  2. Rosalie 26/03/2013 bij 11:29 PM #

    Goed artikel, ik heb er zelf namelijk nog nooit opgelet wat ik eet voor een workout.

Trackbacks/Pingbacks

  1. Wat kun je snacken na je workout? | weheartfit - 30/03/2013

    […] belangrijk om te kiezen voor goede koolhydraten, die je energie geven voor tijden je workout. In dit artikel vindt je tips en inspiratie om een snack te kiezen voor je […]

  2. Hoe ziet mijn eet- en sportroutine er uit? | weheartfit - 28/08/2013

    […] Een handje ongezouten noten, gekookte eieren, plakje kaas, plakjes gerookte kipfilet, een perzik, een handje blauwe bessen, aardbeien gedoopt in wat honing of magere kwark. Voor wat snack inspiratie, kijk hier en hier. […]

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: