Wat kun je snacken na je workout?

30 Mrt

Het is belangrijk om je lichaam te voorzien van de juiste voedingsmiddelen voor en na het trainen. Er zit echter wel een verschil in de keuze van de snacks voor en na de training. Als je wilt snacken voor je training, is het belangrijk om te kiezen voor goede koolhydraten, die je energie geven voor tijden je workout. In dit artikel vindt je tips en inspiratie om een snack te kiezen voor je workout.

Als je klaar ben met je workout, is het verstandig om je lichaam een boost te geven met de juiste voeding. Eiwitten zijn een belangrijk punt in spieropbouw- en behoud. Tijdens je workout belast je je spieren, deze moet je dus voedden. Eiwitten zorgen hier voor.

Wat kun je snacken na je workout:

  • Een lekkere eiwitshake. Maak deze zelf met een schepje whey poeder met een lekker smaakje en wat melk. 
  • Een simpele, kleine salade van veel gerookte kip, avocado en bladsla
  • Een eiwitreep. Als je een eiwitreep koopt, koop dan niet de zogenaamde maaltijdvervangers van dieetmerken, maar een eiwitreep die echt voor de sporter is gemaakt. Ik eet vaak deze reep of de repen van het huismerk van de Body en Fitshop.
  • Een smoothie van fruit en groenten, hier zie een paar lekkere recepten

  • Een paar volkoren crackers met tonijnsalade. Pak een blikje tonijn, doe er wat magere yoghurt en kruiden doorheen en je hebt je eigen tonijnsalade!
  • Een eiwitpannenkoek van 2 eiwitten, 1 banaan en een snufje kaneel. Even prakken en dan bakken!
  • Chocolademelk. Kies wel voor de variant zonder suiker (als die bestaat) of met minder suiker/vet.
  • Een roerei. Maak van 2 eiwitten en 1 heel ei een lekker roerei met tomaatjes, ui en paprika

Wat is jouw favoriete snack na de workout? Die van mij is zeker weten een lekkere eiwitshake.

Bron foto’s Weheartit

Advertenties

3 Reacties to “Wat kun je snacken na je workout?”

  1. Rosalie 31/03/2013 bij 12:52 PM #

    Ik kan niet meteen eten na een workout, ik heb meestal wel heel veel dorst. Maar drink gewoon water erna.

    • weheartfit 09/04/2013 bij 10:06 PM #

      Dat is altijd goed. Ik heb altijd enorme honger na een workout, dus dan is het wel belangrijk om voor iets gezonds te kiezen.

Trackbacks/Pingbacks

  1. Hoe ziet mijn eet- en sportroutine er uit? | weheartfit - 28/08/2013

    […] blauwe bessen, aardbeien gedoopt in wat honing of magere kwark. Voor wat snack inspiratie, kijk hier en […]

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: