Gezonde, koolhydraatarme frittata

17 Apr

Eigenlijk is een frittata een veredelde omelet. Je bakt hem eerst aan in een pan en vervolgens plaats je hem onder een grill om de bovenkant te laten garen en bruinen. Ik heb vandaag een supersimpele, maar heerlijke frittata gemaakt!
image

Wat heb je nodig voor 2 personen:

– 1 prei
– 4 eieren
– 150 gram gerookte kipreepjes
– 1 ui
– 1 teentje knoflook
– peper en zout
– italiaanse kruiden of verse kruiden
– geraspte 30+ kaas

Wat moet je doen?

Snijd de prei in de lengte doormidden en spoel goed af onder de kraan. Snijd de prei en de ui in halve ringen. De knoflook mag in fijne stukjes of uitgeperst. Doe een beetje olijfolie in een koekepan en bak hierin de prei, ui en knoflook een minuut of 5 totdat de groenten een beetje beginnen te bruinen. Maak in een kommetje een mengsel van de 4 eieren, kipreepjes en de kruiden. Je kunt eventueel een scheutje melk toevoegen maar dit is niet perse nodig. Giet je eiermengsel op de groenten en laat de frittata een minuut of 6 op laag vuurtje aanbakken zodat de onderkant bruint maar de bovenkant nog niet gestold is.

image

Strooi een beetje geraspte kaas over de frittata en zet hem met pan en al onder de grill. De frittata is klaar na zo’n 10 minuten onder de grill, totdat de bovenkant lichtbruin is. Enjoy!

Advertenties

4 Reacties to “Gezonde, koolhydraatarme frittata”

  1. clairetetteroo 18/04/2013 bij 10:26 PM #

    Ziet er heerlijk uit! Goed ontbijt idee ook!

  2. Rosalie 19/04/2013 bij 8:16 AM #

    Dat moet lekker geroken hebben!

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: