Anti dip tips!

19 Apr

Leuke titel hè  Anti dip tips. Je kent het wel, de welbekende winterdip. Helaas duurt de winter in Nederland tegenwoordig bijna een half jaar en op een gegeven moment doet dat niet veel goeds meer voor je gemoedstoestand. Toch komen er de laatste dagen wat zonnestraaltjes door de wolken heen breken, maar het belooft nog niet veel goeds. Ik merk zelf ook dat ik me beter voel als de zon schijnt (lichamelijk en geestelijk). Wat kun je hier aan doen als de zon nog even op zich laat wachten?

tumblr_leyvudVi0y1qgnow4o1_400_large

  • Sporten! Zweten is goed voor je en werkt echt als oppepper. Tijdens je workout kun je alles er uit gooien en ben je lekker afgeleid. Hoe gefrustreerder je bent, hoe meer werk je vaak verzet. Ook na het sporten voel je je vaak opgelucht en opgewekt.
  • Dankbaarheidslijstjes. In dit blogje van Lisanneleeft.nl las ik voor het eerst over dankbaarheidslijstjes. Het is een goede manier om down-to-earth te blijven en te beseffen wat de goede dingen zijn aan je leven en aan de dag. Het werkt voor mij absoluut positief en oppeppend!
  • Ga naar buiten. Lopen in de natuur en frisse lucht opsnuiven werkt echt altijd. Het doet mij beseffen hoe groot de wereld eigenlijk is en het geeft een fijn, nederig gevoel. Het zorgt ervoor dat je een beetje relativeert denk ik. Vorige week ben ik om 11 uur s’avonds met een vriend naar Scheveningen toegegaan. Je hebt daar van die landtongen die best ver de zee in lopen met aan het einde een vuurtorentje. Daar zijn we helemaal naar toe gewandeld en we hebben een uur op het bankje gezeten, gegekeken naar de lichtjes op zee, luisterend naar de golven en gewoon lekker gezeten. Best bizar wat zo iets met je kan doen. Ik voelde eventjes een moment van dankbaarheid, dat ik op dat moment daar mocht zijn om dat te ervaren.

FotoFlexer_Photof

  • Zorg ervoor dat je vitamine niveau’s op peil zijn. En dan met name je vitamine D niveau. Ik spreek helaas uit ervaring. Een tekort aan vitamine D wordt geassocieerd met depressie. Er zijn wel verschillende soorten vitamine D, de beste om te nemen is D3, deze is sterker dan D2 en goed te verwerken door het menselijk lichaam. Verder zorgt vitamine D voor gezonde spieren en botten en helpt het bij een goed functionerend imuunsysteem.
  • Maak tijd voor jezelf. Neem de moeite om eens een lekker theesmaakje te kopen, een paar koekjes en haal een goede film. Tijd nemen voor jezelf is echt belangrijk. Mijn uitvlucht zoek ik altijd in tv-series. Ik volg ze via internet. Het is mijn manier om even te ontsnappen aan de echte wereld en even te relaxen.

Heb jij nog goede tips? Ik hoor ze graag!

bronnen foto’s Weheartit

3 Reacties to “Anti dip tips!”

  1. Bianca 19/04/2013 bij 1:29 PM #

    Fijne tips!
    Voor mij werkt buiten sporten altijd het best!

    • weheartfit 19/04/2013 bij 1:42 PM #

      Ja, daar ben ik het helemaal mee eens. Dan ben je én in de natuur én lekker sporten. Top combinatie!

  2. Rosalie 19/04/2013 bij 8:44 PM #

    Ik heb vanmiddag zo lekker gesport, echt even alles er uit gesport.

Geef een reactie

