Heerlijke ontbijtsmoothie

25 Apr

Zoals jullie misschien weten, ben ik helemaal gek op smoothies.  Sommige mensen houden niet van ontbijten met bijvoorbeeld brood of crackers omdat het nogal zwaar kan vallen of ze worden al misselijk aan de gedachte aan een zwaar ontbijt. Als ontbijt is een smoothie perfect, het is zo gemaakt en je hoeft niet eens te kauwen dus enorm makkelijk!

Ik maak eigenlijk geen dag dezelfde smoothie. Meestal heb ik verschillende soorten fruit in huis en varieer ik ook met melk/sojamelk en kwark smaken.

2013-04-23 11.51.001

Dit is mijn smoothie van vanochtend. Ik heb de volgende ingrediënten gebruikt:

  • 100 gram magere kwark
  • 150 ml soja melk light
  • Sap van 1 minneola
  • 50 gram blauwe bessen
  • 1 eetlepel tarwezemelen
  • 15 gram eiwitpoeder

2013-04-23 11.47

Eigenlijk is het simpel, je gooit alles in de blender en blenden maar!

Je kunt echt alle kanten op met smoothies. De variaties die ik regelmatig maak:

  • 1 banaan
  • 100 gram magere kwark
  • 200 ml magere melk of sojamelk light
  • 1 eetlepel lijnzaad of tarwezemelen
  • 15 gram eiwitpoeder

Of deze heerlijke smoothie:

  • Handje aardbeien
  • Handje blauwe bessen
  • 1 schep eiwitpoeder (28 gram)
  • 200 ml magere melk of sojamelk light
  • 1 theelepel tarwezemelen
  • 100 ml water

Ik hoop dat ik jullie op goede ideeën heb gebracht, en ik ben benieuwd naar jullie recepten!

Eén reactie to “Heerlijke ontbijtsmoothie”

  1. Rosalie 25/04/2013 bij 1:55 PM #

    Ik koop heel vaak van die smoothies bij de albert heijn, Maar die zijn zeker een stuk minder gezond.

Geef een reactie

