Update vanuit het warme Suriname

26 Jun

Tja, het is ineens erg stil op mijn blog. Dit komt doordat ik onder de palmbomen lig in Suriname. Ik ben hier nu anderhalve week en over anderhalve week vlieg ik weer terug naar Nederland. Omdat ik hier alleen mijn Samsung S3 heb en geen apparaat met een fatsoenlijk toetsenbord, heb ik besloten om het bloggen dan maar even te laten voor wat het is totdat ik terug ben.

image

Ik logeer samen met mijn broer bij mij lieve oma en neef. De dagen zijn vaak gevuld en ik heb het super naar mijn zin!

Elke dag of om de dag ga ik naar de gym (ja hier heet het geen sportschool) en daarna plons ik in het zwembad wat 2 meter verderop staat. Soms valt het wel zwaar om anderhalf uur krachttraining te doen, daarna nog een uur zwemmen en dan ook nog andere uitstapjes op een dag. Maar ik probeer genoeg te eten en mijn lichaam de kans te geven om te herstellen. Mijn oma en neef lachen me elke keer uit als ik weer eens verpakkingen sta te lezen en ik iets niet eet omdat er te veel suiker in zit.

image

Hier in Suriname houden ze van lekker eten. Vooral veel rijst en cassave. Rijst ben ik sowieso al geen fan van dus dat komt mooi uit. Ik probeer in de ochtend, overdag en als tussendoortjes zo mager, eiwitrijk en voedzaam mogelijk te eten. Met het avondeten eet ik vaak gewoon mee, maar dan eet ik in plaats van rijst of aardappels een extra berg groente.

Soms maak ik gewoon iets simpels zoals een blik tonijn, een berg verse krab en een grote stapel gestoomde groente. Dit bevalt me echt goed. Wat me echter wel op begint te vallen de laatste tijd, is dat ik een beetje te obssesed ben met voedsel. Als ergens bijvoorbeeld 1 gram suiker in zit wil ik het al niet meer. Of als ergens naar mijn weten al een drupje slecht vet in zit, laat ik het staan. Dit resulteerd soms in een sober eetpatroon waarbij ik de hele dag bijvoorbeeld alleen maar whey shakes drink, blikken tonijn, groenten en nog meer whey shakes tot me neem.

Dus ik ben niet echt meer aan het genieten van wat ik eet, maar ga het steeds meer als een brandstof zien. Hier moet ik mee op gaan passen want ik wil wel genoeg gevarieerde voeding binnen krijgen en ik moet weer even beseffen dat het niet erg is om een keertje iets te eten wat niet zo enorm natuurlijk, mager of eiwitrijk is.

Toch moet ik ook toegeven dat we van het weekend lekker een pizza bij Pizzahut hebben gehaald en vorige week hebben we een keertje wat bij de KFC gehaald, die zitten hier beide om de hoek! En bizar, de KFC hier is gewoon open tot 5.30 uur……

In de supermarkten verkopen ze allerlei Amerikaanse producten. Mijn ogen vielen bijna uit mijn kassen toen ik zag hoeveel soorten cereals ze hier hebben. Wij hebben alleen wat suffe cornflakes en muesli. Nou, hier hebben ze dus zelfs cornflakes met dolche de leche smaak (?), toasted cinnamon bun smaak en nog meer gekke dingen. Waar ik blij mee ben, is dat ze ook echt fijne gezonde cereals hebben met lijnzaad, stevia, volkoren granen en veel vezels. Gelijk een pak meegenomen dus! En heb fantastische granola-bars gevonden!

image

Dus ik ga nog even lekker genieten van mijn vakantie in het tropische Suriname, morgen gaan we weer lekker op pad naar een soort zwemresort in het binnenland, colakreek (het water heeft de kleur van cola). Daar ben ik vroeger ook vaak geweest dus het zal zeker weer leuk worden.

Als ik terug ben zal ik nog wel een post maken over de vakantie met meer foto’s en ga ik uiteraard weer verder met de artikelen die jullie gewend zijn van Weheartfit!

Bigi brasa (dikke knuffel) vanuit Paramaribo!

10 Reacties to “Update vanuit het warme Suriname”

  1. Bianca 27/06/2013 bij 7:15 AM #

    Geniet ervan!

  2. Rosalie 27/06/2013 bij 8:11 PM #

    Nou, veel plezier nog daar 😀

  3. Desiré 02/07/2013 bij 12:36 PM #

    Geniet er nog maar lekker van!

  4. Ria Monsanto 06/07/2013 bij 1:14 PM #

    Fijn, dat ze daar al die gezonde spullen ook hebben. Ja, het is ook een stukje Amerika.

  5. uitmijnbroekgescheurd 01/08/2013 bij 4:15 PM #

    Colakreek… Sweet memories! Knap dat je op vakantie nog steeds in je routine kunt blijven!

Trackbacks/Pingbacks

  1. Vakantie health diary | weheartfit - 17/07/2013

    […] Suriname ben ik gewoon doorgegaan met mijn gezonde routine, zoals je hier kunt lezen. Ik wil vandaag even een update geven over van alles en nog wat van de laatste periode. […]

Geef een reactie

