Vakantie health diary

17 Jul

Ja, ik ben weer terug. Helaas. Maar ook weer niet. Ik mis Suriname nu al weer. Het weer, het eten, de mensen, de routine, gewoon echt alles. Zelfs de herrie van de vogels, honden en auto’s die hun muziek altijd keihard hebben staan.

Maar aan alles komt vaak een einde. Dus probeer ik er weer het beste van te maken.

In Suriname ben ik gewoon doorgegaan met mijn gezonde routine, zoals je hier kunt lezen. Ik wil vandaag even een update geven over van alles en nog wat van de laatste periode. Lees je verder?


In Suriname ben ik ook lekker naar de sportschool geweest. Het was een halve outdoor gym zoals je goed ziet op de foto. Heerlijk, maar ook vermoeiend want de benauwde, warme buitenlucht kwam dus gewoon naar “binnen”. Is wel even wat anders dan een gym met airco. Maar ach, een beetje extra zweten is eigenlijk wel lekker. Drink je ook meer. Ik dronk rustig 2 liter water tijdens een gymsessie van 1,5 uur.

Op het zelfde terrein van de gym was ook het zwembad. Het is een privé-vereniging dus je kan er ook niet zomaar lid worden. Wij hebben het geluk dat familieleden er lid zijn dus die konden mij en mijn broer introduceren. Anders ben je al gauw aangewezen op openbare zwembaden. Niet dat daar iets mis mee is, maar het is toch wel erg lekker als je elke dag zo ongeveer de enige bent.

Deze schatjes zijn mijn nieuwste aanwinst. Ze lopen heerlijk, hebben een zogeheten “barefoot feeling”. Ze waren iets meer dan 50 euro en dus aanzienlijk goedkoper dan in Nederland. Dit komt omdat Suriname natuurlijk Amerika is, dus allerlei Amerikaanse dingen zijn hier goed te verkrijgen en goedkoper dan bij ons, mochten ze het hebben.

Qua eten is alles goed gegaan. Ik heb een mega zak met wheypoeder meegenomen zodat ik elke ochtend en na het sporten in ieder geval mijn eigen shake kon maken. Echt een briljant idee al zeg ik het zelf. Ik was alleen wel een beetje bang dat ze een boterhamzak met wit poeder uit mijn koffer zouden vissen, mochten ze het zien, maar dat is gelukkig niet gebeurd.

Ze hadden allerlei fijne producten die ik hier nog nooit heb gezien zoals deze granola bar met een hele fijne samenstelling en goede voedingswaarden.

wpid-20130626_092827.jpg

Of deze cereals, waar ik overigens nog even een apart blogje over zal maken:

20130628_113322

En deze vetvrije croutons met volkorentarwe!

20130704_184100

Verder heb ik ook echt wel genoten van het lekkere Surinaamse eten. Mijn oma maakte vaak typisch Surinaams eten en dan at ik wel mee, maar schrapte ik bijvoorbeeld de witte rijst. Dus het was vaak zo iets als kouseband (boontjes) met kip of een lekkere soep met aardvruchten en banaan. Als voorbeeldje wat kouseband met masalakip:

20130706_183552

Af en toe genoot ik wel eens van een lekkere gefrituurde bakabana (gebakken banaan) maar met mate. Alleen met de cocktails heb ik mij niet ingehouden! Ik houd niet van suiker, maar cocktails heb ik met liters naar binnen gegoten. Het is immers maar 1 keer vakantie!!!!!

2 Reacties to “Vakantie health diary”

  1. Willemijn 19/08/2013 bij 9:15 AM #

    Ik was van de zomer in de VS en daar hadden ze die Nature Valley repen ook!

Geef een reactie

