Mijn reis tot nu toe…

9 Aug

Wow, ik ben echt in de wolken…. Inmiddels ben ik heel veel kilo’s  verder! Ik voel me super maar ben er nog niet. Het clean eten is inmiddels een levensstijl geworden voor me. Ik kan me niet voorstellen hoe het zou moeten zijn om niet meer clean te eten, ik kan en wil het gewoon niet.

jurk

Zie hier mijn huidige resultaat…. Gister een nieuwe jurk gekocht in maat 36!!!!Het bewust onderzoeken van elk product wat ik in mijn mond stop is misschien veel werk, maar het is echt zo erg de moeite waard. Je leert heel veel bij over verschillende voedingsmiddelen en hoe je lichaam op deze reageert.

Wat voor mij altijd een beetje helpt om het spannend te houden is het maken van themadagen. De ene dag wordt ik wakker en denk ik… Vandaag is granenvrije-dag. Dus dan eet ik alles behalve crackers, brood (eet ik eigenlijk sowieso al niet), pasta en ga maar door. Deze granenvrije-dag is voor mij niet moeilijk om vol te houden, omdat ik al een minimum aan granen eet. Maar toch is het een leuke mini-uitdaging. Je daagt jezelf uit om zo creatief mogelijk te eten en bent hier dan ook op een leuke manier mee bezig. Een ander voorbeeld is sapdag. Tja, sapdag spreekt ook wel voor zich. Eigenlijk is het meer smoothie/shake dag. Ik heb geen juicer dus doe alles in de blender. Ik probeer tussendoor zo veel mogelijk water te drinken en als maaltijden flinke smoothies met water, fruit, groenten en eiwitpoeder.

Zonder eiwitpoeder zou ik ook echt niet kunnen leven. Echt waar. Als je dit nog niet gebruikt, mis je een hele boel! Als ik vertel dat ik veel eiwitpoeder tot me neem, krijg ik soms reacties “wil je soms bodybuilder worden?”. Inmiddels kan ik mijn woede dan wel aardig inslikken, maar mijn gezicht staat dan echt op vuurspuwen. Aan de andere kant begrijp ik ook wel dat mensen gewoon niet beter weten. Ze hebben er geen verstand van dus weten ook totaal niet waar ze het over hebben. Als ik het dan uitleg, dat je niet zomaar een bodybuilder wordt, het is immers niets voor niets een topsport, krijg ik nog steeds scheve gezichten. Jammer voor deze mensen, het is hun verlies. Ik probeer niemand te overtuigen maar als je er om vraagt, kun je het wel krijgen hihi :).

En verder is het enorm belangrijk om te sporten. Ik zeg het eerlijk, als ik niet sport, hoe clean ik ook eet, veranderd mijn lichaam in een slakkentempo. Zodra ik een paar dagen volop heb gesport, merk ik direct het verschil.

Focus je echter niet te veel op de weegschaal als je aan krachttraining doet. Zoals je vaak hoort, spieren wegen meer dan vetweefsel maar nemen minder ruimte in beslag…..

tumblr_mcz29aJSZV1rfdcy0o1_500

10 Reacties to “Mijn reis tot nu toe…”

  1. Desiré 09/08/2013 bij 11:57 AM #

    Goed hoor! En je ziet er prachtig uit 🙂 succes met je laatste kilo’s!!

  2. uitmijnbroekgescheurd 09/08/2013 bij 8:27 PM #

    Wow! Je ziet er super uit! Geeft mij weer motivatie :-).

  3. ziggypowerdust 10/08/2013 bij 8:02 AM #

    Wow super! Wat een verschil in cm’s 🙂

    Ik vertel het de meeste mensen niet eens dat ik eiwitshakes neem, om dat soort reacties te voorkomen. Zo vervelend al die reacties..
    Hoe doe jij dat op school of werk trouwens? Het nemen van je shakes?

    • weheartfit 10/08/2013 bij 10:51 AM #

      Ik merk ook al snel genoeg of mensen er voor open staan of niet, soms vertel ik het inderdaad niet eens omdat je van te voren al weet hoe ze zullrn reageren. Jammer eigenlijk he? Toch grappig dat ik niet de enige ben haha.

      Ik maak s’ochtends mijn shake en neem hem gewoon mee in mijn tas. Zorg wel dat hij koud blijft want als er fruit in zit gaat het snel verkleuren. Als ik bijvoorbeeld weet dat ik geen koelkast ter beschikking ga krijgen maak ik gewoon een shake met alleen eiwitpoeder en water, gooi ik in mn tas en neem nog een losse banaan mee of een doos aardbeien e.d.

  4. Rosalie 13/08/2013 bij 6:04 PM #

    Die jurk staat zo mooi!

  5. Mandy 30/08/2013 bij 11:49 AM #

    Ik ben geïnteresseerd in het gebruik van eiwitshakes, maar las dat er veel soorten zijn en elke heeft weer een iets andere werking. Ik zag er bvb één van modifast protiplus eiwitshake, verder leesa je veel over eiwitpoeder/shakes van WHEY, maar daar heb je dus meerdere varianten in. Persoonlijk wil ik koolhydraten zoveel mogelijk vermijden. WHEY PERFECTION (zag een plaatje op je site) zouden dus meer koolhydraten inzitten en niet perfecte middel voor afvallen, maar wel spiermassa opbouwen. Op deze site weren ze vergeleken: http://www.fitness-tips.nl/afvallen/eiwitshake/ …Conclusie.. WEET nu niet wat handig is voor mij .. Wil natuurlijk strak en slank zijn 😉

    • weheartfit 18/09/2013 bij 1:54 PM #

      Hoi Mandy,

      Ik begrijp jouw twijfel. De samenstelling van de eiwitpoeders van Modifast zien er prima uit. Ik denk dat Whey Perfection en de shake van Protiplus niet veel van elkaar verschillen, behalve inderdaad wat jij zegt dat er iets meer koolhydraten in de Whey Perfection zitten. Als ik jou was zou ik voor de Afslank Eiwit van Body en Fitshop gaan. Hier zitten ook wel koolhydraten in, maar daar is een groot deel vezel van en plus dat in dit product L-Carnitine Tartrate zit toegevoegd wat zorgt voor een optimale vetverbranding. Tevens zitten er in de Afslank Eiwit een stuk of 15 toegevoegde vitamines en mineralen. Ik heb zelf altijd de afslank eiwit en whey perfection in huis.

Geef een reactie

