Lekkere garnalen-komkommer hapjes

18 Sep

Ik had nog een halve komkommer in de koelkast liggen en ik vind het zo saai om die zo als altijd maar door de salade te doen. Ik bedacht me dat ik nog roze garnaaltjes in de vriezer had liggen en besloot een soort garnalencocktail met komkommer te maken. Het is echt een super simpel recept, eigenlijk niet eens een recept te noemen, maar wel goed voor de inspiratie, denk ik zo!

20130807_193856

Wat heb je nodig:

– 6 eetlepels roze garnalen

– 6 dikke plakken komkommer

– Tomatenketchup

– Magere of griekse yoghurt, ongezoet

– Kruiden zoals chilivlokken of cayennepeper, zwarte peper en zout

– Eventueel verse peterselie

Wat moet je doen:

De roze garnalen zijn zo uit de diepvries te eten, laat ze ontdooien en dep ze droog. Vermeng de garnalen met 1 eetlepel ketchup en 1 eetlepel yoghurt. Doe er wat verse kruiden bij, in ieder geval een snufje cayennepeper, zwarte peper en zout. Je kunt er altijd nog bieslook bij doen, verse peterselie of bijvoorbeeld paprikapoeder. Hol de komkommerplakjes uit en serveer je garnalencocktail in de komkommerplakjes. Ik heb de garnalen-komkommer hapjes geserveerd met wat sla en gerookte zalm op een diep bord. Enjoy!

20130807_194106

Eén reactie to “Lekkere garnalen-komkommer hapjes”

  1. Rosalie 20/09/2013 bij 7:33 PM #

    Jammie!

Geef een reactie

