American pancakes met speltmeel

21 Okt

Ik heb altijd al american pancakes willen maken. Die lekker dikke, zachte en schattige pannenkoekjes. Op gewone pannenkoeken ben ik niet zo gek, maar deze vind ik echt heerlijk. De buitenkant is lekker gebakken en de binnenkant is luchtig. Dit is mijn recept voor american pancakes met speltbloem. Voor de foto heb ik stroop gebruikt, maar de rest heb ik gegeten met griekse yoghurt en aardbeien. Ja echt, yoghurt op pannenkoeken vind ik heerlijk! Je kunt ze ook serveren met honing!

pancakes

Wat heb je nodig (ruime portie voor 2 personen):

– 400 ml amandelmelk (karnemelk kan ook)

– 4 theelepels bakpoeder

– 250 gram speltbloem

– 2 eieren

– 2 eetlepels stevia

– Kokosolie om te bakken

Wat moet je doen:

Meng alle ingrediënten met elkaar, behalve de kokosolie. Je kunt ook vanille- of bijvoorbeeld citroenaroma door het beslag doen. Heb ik ook gedaan en het resultaat was heerlijk! Verwarm een eetlepel kokosolie in een koekenpan en giet met een soeplepel het beslag in de pan. 1 soeplepel is precies genoeg beslag voor 1 pannenkoekje. Het beslag lijkt misschien niet dik genoeg als het in de pan ligt, maar de pannenkoeken zullen niet uitvloeien en ze gaan nog hoger worden door het bakpoeder. Ik bak de pannenkoeken op middelmatig vuur, dan hebben ze wat meer tijd om van de binnenkant gaar te worden. Per kant hebben ze ongeveer 3 minuten nodig. Houd de gebakken pannenkoekjes warm op een bord met daarop een deksel van een kookpan tot de rest klaar is. Enjoy!

9 Reacties to “American pancakes met speltmeel”

  1. Zo simpel is dan geluk 21/10/2013 bij 3:29 PM #

    Het klinkt heel erg lekker!

    • Weheartfit 21/10/2013 bij 3:45 PM #

      Het is ook zeker de moeite waard om te proberen, heb echt wat gemist in mijn leven hahaha!

  2. Rosalie 22/10/2013 bij 7:38 PM #

    Ik krijg honger!! 😀

  3. Ria 22/10/2013 bij 11:50 PM #

    Het ziet er heerlijk uit. Ik ga het ook zeker proberen.

  4. Saskia 23/10/2013 bij 12:11 PM #

    Ziet er heerlijk uit! Wil ik ook eens proberen, goed idee!

  5. Weheartfit 23/10/2013 bij 5:00 PM #

    Laten jullie weten hoe het smaakte?!

  6. Eline 28/10/2013 bij 12:32 PM #

    Njam, dit lijkt me heerlijk!

  7. Kelly 31/10/2013 bij 11:58 AM #

    Klinkt erg lekker! Leuke blog heb je ook, ik ga je zeker volgen!

Geef een reactie

