Mag ik een keer eerlijk zijn over hoe ik me voel?

6 Nov

Ik ben meestal een vrolijk en spontaan persoon. Ik probeer in alles altijd het goede te zien, en ik ben iemand die anderen graag opbeurt.

Toch heb ik ook af en toe mijn zwakke momenten. Ik moest het gewoon even kwijt en waar kan dat beter dan op mijn eigen blog?

tumblr_m0aak1NlVK1qz75z7o1_500_large


Soms ben ik jaloers. Jaloers op vriendinnen die af zijn gestudeerd en een leuke baan hebben. Ze hebben een nuttige dagbesteding, hebben allerlei hobby’s naast hun baan en redden het financieel goed.

Ik gun het hun van harte, natuurlijk, maar ik zou dat ook zo graag willen. Ik ben een enorm ambitieus meisje en ben gewend om hard te werken en carrière te maken. Gedwongen stilzitten was een hele klap voor mij. Vooral omdat ik nog maar 1 jaar van mijn opleiding moest afmaken.

Aan het begin van mijn ziekte kon ik helemaal niets en ben ik heel veel kwijtgeraakt. Mijn gezondheid, mijn baan, mijn financiële zekerheid, mijn toenmalige vriend, mijn koophuis, een aantal vrienden en mijn opleiding.

Inmiddels ben ik ruim een jaar verder. Er is zo veel veranderd in mijn leven. Het heeft veel tijd gekost voordat ik er achter kwam wat ik precies aankan en wat niet. Vooral omdat je met die onzekerheid zit dat je niet weet wat er met je gezondheid gaat gebeuren. ‘Gaat het ooit nog weg?’

Dit lijkt niet het geval te zijn. Het probleem is dat ik mij al die tijd heb gefocust op beter worden. Nu is dat uiteraard juist goed, maar achteraf gezien ben ik daardoor wel in een gat gevallen toen alles niet bleek door te gaan. Ik heb het hele jaar geroepen, ‘in september (2013) ga ik weer verder met school en stage. Daar heb ik echt naartoe geleefd. Dat hield me op de been en heeft me geholpen om sterker te worden. De gedachte aan het terugkrijgen van iets waar ik om rouwde.

Toen was het september en bleek ik weer zwaar achteruit te zijn gegaan met mijn gezondheid. Ik had het net voor elkaar gekregen om allerlei gesprekken te regelen met school en mijn arbeidsdeskundige toen bleek dat het helemaal niet zou gaan lukken, wat ik al die tijd al wilde. School en werk.

De wereld viel weer zo’n beetje weg onder mijn voeten. Alles waar ik het laatste jaar naar vooruit had gekeken ging niet door.

Gelukkig ben ik altijd verder gegaan met mijn blog en dit is iets wat mij echt het gevoel geef dat ik nuttig bezig ben. Verder heb ik nog wat leuks in het verschiet, ik zal binnen een aantal weken een webshop openen! Dit is iets waar ik zo verschrikkelijk blij mee ben. Het is echt een droom om een (kleine) webshop te hebben. Alle verdiensten zullen weer worden verrekend met mijn ziektegeld (wat al geen drol is maar goed), dus voor het geld hoef ik het niet te doen. Ik doe het omdat ik dan wat leuks heb om aan te werken. Om producten te verkopen die ik graag wil verkopen. Om mijzelf nuttig te voelen en weer een beetje uit te dagen. “Normaal” werken kan ik niet. Wat voor mij enorm belangrijk is, is het hebben van een balans in je dag en in je leven.

20090813081826_large

Die balans is iets wat langzaamaan begint te komen. Ik weet nu dat mijn opleiding plus bijbehorend werk niet meer gaat lukken. Dat kan ik nu dus naast mij neer gaan leggen. Ik heb nu leuke dingen om naar uit te kijken, mijn blog groeit ook in kleine stapjes, binnenkort is het een echt domein met een nieuwe lay-out en de webshop gaat open.

Ik kijk echt uit naar mijn toekomst en ik probeer mij vooral te focussen op de leuke dingen. Ik merk dat het nu pas echt goed lukt om positief te zijn en blijven omdat ik weer wat vastigheid heb. Ik ga lekker door met de goede dingen die op mijn pad komen en probeer er het beste van te maken!

Bron fotos Tumblr

31 Reacties to “Mag ik een keer eerlijk zijn over hoe ik me voel?”

  1. Marjolein | A Spoonful of Dork 06/11/2013 bij 4:38 PM #

    Goh meissie toch, wat een verhaal. Ik weet er niet veel op te zeggen, ik wil je gewoon een hele dikke knuffel geven. Wat voor webshop wil je gaan starten? Als ik je ergens mee kan helpen (ik heb er ook eentje, zelf gebouwd: http://www.seriousmusthaves.nl), dan moet het maar laten weten hoor :)!

    En ook voor jou komen er weer betere tijden, dat weet ik zeker. Ik hoop dat je je vast kan houden aan alle (kleine) positieve dingen meid.

    Je weet het, I’m here for you if you need me.

    Liefs, Marjolein

    • Weheartfit 06/11/2013 bij 4:40 PM #

      Wat ben je toch lief! Je reactie doet me heel veel meis!

      Ja ik ga voedingssuplementen en afslank/sportproducten zoals eiwitpoeders verkopen. Het is iets wat ik altijd al graag wilde doen en het zijn producten die ik zelf ook veel gebruik dus helemaal mijn ding. Ik begin wel klein met een paar merken maar hoop op ten duur wel een groter assortiment te krijgen maar dat komt later hopelijk wel:).

      Ik ben nu aan het wachten op mijn nieuwe lay-out en verhuizing naar .nl en dan ga ik direct de webshop openen. Ik ga WooCommerce gebruiken, daar heb ik het beste gevoel bij, welke software gebruik jij? Jouw webshop ziet er heel leuk uit, inderdaad echt hebbedingetjes en voor leuke prijzen!

      Ik wil wel graag een doorverwijzing hebben naar mijn webshop op mijn blog want ik zie het een beetje als een aanhangsel ervan haha!

      X Ilona

  2. Rosalie 06/11/2013 bij 4:48 PM #

    Ooh heb je een webshop binnenkort? Wat leuk! Wat ga je allemaal verkopen?

    • Weheartfit 06/11/2013 bij 4:57 PM #

      Ja ik heb er helemaal zin in. De producten zullen voedingssuplementen en afslank/sportproducten zijn zoals eiwitpoeders. Uiteindelijk hoop ik nog wat meer variatie aan te brengen in het assortiment maar dat komt in een later stadium haha!

  3. dresses and daisies 06/11/2013 bij 8:55 PM #

    Werken is niet alles hoor. Als je student bent wil je werken, als je werkt wil je weer studeren na een tijdje. Life’s a bitch 😦

    • Weheartfit 06/11/2013 bij 9:05 PM #

      Dat is zeker zo, toen ik nog werkte dacht ik ook wel eens ‘gatver kon ik maar weer lekker op school zitten de hele dag’.

      Maar voor mij is het allebei weggevallen en toen pas besefte ik hoe erg ik het eigenlijk naar mijn zin had op werk.

      Op een gegeven moment wen je er wel aan, ik neem aan dat jij nu werkt en klaar bent met studeren? Misschien kan je 50/50 gaan doen zodat je van beide werelden een beetje hebt 😉

    • Nem 11/11/2013 bij 12:53 PM #

      Klopt, maar ik voelde me 6 miljard keer fijner toen ik 50 uur per week werkte, gezond was en kon sporten.

  4. Saskia 07/11/2013 bij 10:51 AM #

    Jeetje meis wat een verhaal. Ik vind door het verdrietige heen heel goed doorklinken dat je ontzettend je best doet om er het beste van te maken! Heel knap! Veel succes met alles en ontzettend leuk dat je je eigen webshop begint!

    • Weheartfit 07/11/2013 bij 12:03 PM #

      Dank je wel voor je lieve reactie 🙂 Ik ben blij dat mijn verhaal niet alleen als verdrietig overkomt maar vooral ook positief!

  5. Zo simpel is dan geluk 07/11/2013 bij 4:24 PM #

    Hoewel je het aankondigt als blog over je zwakke momenten, vind ik er nog heel veel positiviteit in terug. Heel erg knap van je!
    Het is gewoon ontzettend rot allemaal, sterkte meid!

  6. Karin 08/11/2013 bij 8:13 AM #

    Hoi Ilona,
    Ik kwam toevallig op je blog door de reactie die je onder mijn reactie had gezet bij Lisanneleeft (volg je het nog :-)). Heb daarna even op je blog rondgesnuffeld maar wat een verhaal zeg. Mag ik vragen wat je hebt of wil je daar liever niet over praten. Zelf ben ik ondertussen al ruim vier jaar ziek en de wereld ziet er ondertussen een stuk positiever uit maar soms ben ik ook nog gewoon heel verdrietig over alles wat ik wel zou willen maar nooit meer kan. Hou je taai!

    • Weheartfit 08/11/2013 bij 12:18 PM #

      Hi Karin, welkom op mijn blog en bedankt voor je reactie. Ik heb officieel geen diagnose. Volgende week moet ik weer voor bloeduitslagen naar de reumatoloog dus misschien krijg ik toch wat meer duidelijkheid. Ik heb jouw blog even bekeken en jouw verhaal is ook heel heftig en herkenbaar, vooral het stuk dat je maar weer wordt afgescheept door de artsen omdat ze het niet weten. Je zou toch verwachten dat je doelstelling als arts is om je patient beter te maken ookal moet je tot het uiterste gaan? Ik ga je blog volgen! Liefs

  7. Rachel Kromdijk 08/11/2013 bij 2:24 PM #

    Heel veel sterkte nog met alles
    ik kom nu voor het eerst op je blog en je schrijft erg goed! Geef dat inderdaad niet op..
    en wat erg dat je zoveel bent kwijtgeraakt om je heen! natuurlijk mag je dan even je frustratie kwijt op je blog!
    Veel mensen vinden het ook weer interessant om te leven maar ik vind het erg knap van je! Het is soms moeilijk om een gil te geven terwijl jij altijd ‘het meisje bent dat lacht’

    Ik volg je en het komt vast goed met je
    daar heb ik vertrouwen in!

    liefs

    • Weheartfit 08/11/2013 bij 12:35 PM #

      Wat een lieve reactie Rachel, dank je wel. En bedankt voor het compliment, leuk dat je me volgt!

  8. Dreamdaily 08/11/2013 bij 5:45 PM #

    Jeetje wat een verhaal meis. Ik hoop dat het allemaal snel de positieve kant op gaat en ik ben heel benieuwd naar je webshop! Ik heb er zelf ook eentje en het is inderdaad erg leuk om te doen 🙂
    X

    • Weheartfit 08/11/2013 bij 5:50 PM #

      Dank je wel voor je reactie! En wat leuk dat jij ook een webshop hebt, ik kan niet wachten tot hij opengaat haha!

  9. Donsjes 09/11/2013 bij 5:42 PM #

    Beseffen dat je datgene waar je naartoe hebt gewerkt niet zal kunnen realiseren moet vreselijk hard zijn. Maar ik vind het ontzettend knap dat je, ondanks de financiële ‘prut’ die vaak gepaard gaat met het eindelijk zelf voor wat inkomen kunnen zorgen (dat snap je toch niet: dat je een uitkering die al miniem is niet mag aanvullen met iets wat wél nog gaat? Dat is toch een idiote boodschap: blijf vooral voor de rest van altijd maar op je stoel zitten verstoffen?!) dus toch een webshop start. Ik wens je er veel succes mee!

    • Weheartfit 09/11/2013 bij 6:01 PM #

      Dank je voor je bericht. Ja, dat was zeker een klap voor me. Het financiele gedeelte is ook echt waardeloos, ik was nog maar stagiar toen ik ziek werd dus daar krijg ik maar 70% over dus ik leef op bijstandsniveau en je zou inderdaad verwachten dat het beloond word om te werken maar dat is dus zeker niet zo. Ik ga lekker aan de slag met de webshop en zie wel hoe alles loopt :)!

  10. Nem 11/11/2013 bij 12:57 PM #

    Meis ik herken echt zo veel in je verhaal, helaas.. Elke keer naar huis, elke keer hoop, ziekenhuis in en uit, niet serieus genomen worden.. Geen geld hebben. Ik kwam op een gegeven moment aan bij kuren die ik “maar” 75% vergoed kreeg en die ik dus niet kon betalen. Ik stopte er toch mee.. Ook ben ik als de dood dat het revalidatieprogramma dat ik nodig heb, niet voor 100% vergoed word. Ik raakte mijn baan kwijt door mijn ziekte – dan ben ik dus door Nederland afgeschreven.

    Sterkte en als je wil praten, let me know

    • Weheartfit 11/11/2013 bij 1:24 PM #

      Wat afschuwelijk he als je die dingen niet vergoed krijgt en daardoor moet stoppen met de behandelingen. Je komt echt in een anti-maatschappelijke cirkel terecht. Je wordt ziek en hebt minder geld, ze willen dat je aan het werk gaat en dus beter wordt en vervolgens kun je de behandelingen nietbetalen! En het is helaas waar hoe je het zegt, je bent dan gewoon afgeschreven… Jij ook veel sterkte meis en bedankt voor je steun, je kan ook altijd bij mij terecht 🙂

  11. Joanne 11/11/2013 bij 1:57 PM #

    Wat een erg verhaal en wat pijnlijk herkenbaar. Je hebt het precies verwoord zoals ik het ook voel. Alle vrienden zijn al veel ‘verder’ in het leven en je wilt dat ook zo graag maar je lichaam houd je tegen. Heel veel sterkte en weet dat je niet alleen vecht!

    • Weheartfit 11/11/2013 bij 2:19 PM #

      Echt jammer dat het zo herkenbaar is ook voor jou :(. Lief je reactie en jij ook sterkte!

  12. Kimberly 11/11/2013 bij 2:58 PM #

    Ik herken gewoon je hele verhaal! Zo herkenbaar en eigenlijk zo verschrikkelijk.. Ik heb ook een hele tijd geleefd naar volgend jaar december ben ik helemaal beter! (dit was december 2012) maar in plaats daarvan ging het veel en veel slechter.. Ik vind het nog steeds heel erg moeilijk om een balans te vinden maar langzaam maar zeker komt ie er..

    • Weheartfit 11/11/2013 bij 3:04 PM #

      Wat naar voor je :(.. het is inderdaad die houvast die je dan niet meer hebt. Je leeft ergens naartoe en ineens valt dat in 100 stukken uit elkaar. Ik ben blij om te horen dat je langzaam maar zeker de balans begint te vinden, bij mij begint dat nu ook te komen. Sterkte meis x

  13. Kimberley 11/11/2013 bij 7:06 PM #

    Heftig om te lezen en zie ook wel wat herkenning. Echt heel veel respect voor jou, je bent zo sterk! En ook echt knap dat je dit durft te delen! Ik voel wel je pijn gewoon mee. Ik weet hoeveel impact het op je leven kan hebben. Er komen ook echt betere tijden voor jou!

  14. Lisanneleeft 17/11/2013 bij 4:45 PM #

    Je noemt het ‘zwakke momenten’, maar volgens mij heeft iedereen die in jouw situatie wel (ik ook hoor!). Denk dat dat er gewoon bij hoort. Vind dat je er toch wel heel erg positief in staat hoor 🙂
    Vind ik echt knap van je, ook aangezien het nog niet zo lang geleden is dat je je realiseerde dat het niet kon gaan zoals je had gewild/gehoopt/gedacht. Dat doe je echt goed 🙂

    • Weheartfit 17/11/2013 bij 7:30 PM #

      Ik denk dat dat zeker zo is! Lief van je dat je vind dat ik er positief in sta. Het is inderdaad erg kort dag maar gelukkig realiseerde ik me dat ik toch verder moest. Dank je voor je reactie 🙂

  15. Kauthar 18/11/2013 bij 12:04 PM #

    Bijzonder om te lezen, mooi om te zien dat je je niet door de omstandigheden helemaal stil laat zetten. Je weet nu iig denk ik meer dan eerder waar je staat, dat is een goed punt om verder te gaan. Ik wens je het beste toe en hoop dat het allemaal steeds ietsjes beter gaat. Heel veel succes :).

    • Weheartfit 18/11/2013 bij 11:51 PM #

      Dank je voor je reactie, ik weet inderdaad meer en dat geeft toch wat meer rust in het vinden van een balans. Dank je voor je wens!

Geef een reactie

