Je bestaan is het bewijs dat je leven een doel heeft

29 Nov

Ik reed vandaag op de snelweg en ik keek ineens om mij heen. Ik zag tientallen auto’s om mij heen rijden. Het feit dat daar allemaal mensen in zitten, die allemaal onderweg zijn naar iets of ergens. Dat die mensen overal zijn. De hele wereld zit er vol mee, mensen. Op zo een moment kan ik mijzelf heel nederig voelen, in de positieve zin. Je bent een heel klein onderdeel van een heel groot iets. Elk mens heeft zijn eigen plekje in deze wereld.

dharma


Een mens krijgt in zijn leven heel wat op zijn bordje geschoteld. Leuke dingen, maar ook tegenslagen. De ene wat meer dan de ander. Ik heb mijzelf vaak afgevraagd wat nou eigenlijk mijn doel is in dit leven.

Je bestaan is het bewijs dat je leven een doel heeft

Deze quote doet iets met mij. Het maakt iets in mij los. Het geeft me een gevoel alsof er meer is in de wereld dan alleen routines en overleven.

Genieten van de kleine dingetjes. Dat is voor mij zo belangrijk en hierdoor krijg ik steeds meer waardering voor mijn bestaan. Bewondering voor het feit dat ik ook een plekje heb in deze wereld.

Ik geniet ervan als ik een koe in de wei zie staan, die schattige oren, dat lompe lijf, de gedachte dat die koe daar maar een beetje staat te staan zijn hele leven en dat oké vind. Ik kan daar soms van die binnenpretjes om hebben, als ik zo diep ga zitten denken over dingen. Dan ga ik staren en keer ik in het diepste van mijzelf. Daar word ik gelukkig van.

Ik geniet ervan als ik er aan denk dat ik een familie heb. Hoe veel liefde mijn familie mij schenkt en hoeveel liefde ik terug mag geven. Hoe verschrikkelijk veel waarde heeft dat?

Soms krijg je bijzondere kansen in je leven, en dat heb je vaak pas later door. Soms krijg je een tweede kans voor dingen.

Beseffen dat je nog een heel leven voor je hebt en dat je dat leven helemaal zelf mag gaan invullen. Dat je er zelf van kan maken wat er van te maken valt.

Als je eens iets vaker in jezelf keert en probeert om die dingen waar te nemen, zal je jouw minuscule plekje op aarde als een waardevolle plek gaan zien.

Namasté 

12 Reacties to “Je bestaan is het bewijs dat je leven een doel heeft”

  1. vintagirie 29/11/2013 bij 3:52 PM #

    Prachtig geschreven. Dat zet mij ook weer aan het denken.

  2. Kimberly 30/11/2013 bij 6:55 AM #

    Nu ik er zo over nadenkt begin ik me ook wel wat nederig te voelen! Ik snap ook helemaal wat je voelt en wat je ziet! Zoals bijvoorbeeld die koe, ik kan er uren van genieten en sommige mensen snappen dat niet, terwijl het vanbinnen heerlijk voelt om die koe te zien etc.. Mooi geschreven!!

    • Weheartfit 30/11/2013 bij 6:59 AM #

      Ja, fijn dat je dat gevoel met me deelt. Het is iets waar mensen vaak niet bij stilstaan en niet van genieten, goed dat jij dat wel doet!

  3. Saskia 30/11/2013 bij 7:10 AM #

    Wauw het is nog vroeg, maar ik ben geraakt door je artikel zo mooi en herkenbaar! Ik kan ook heel erg genieten van kleine dingen.

  4. Nadine 30/11/2013 bij 7:40 AM #

    Je hebt helemaal gelijk! Ik ga zeker wt met dit artikel doen. 🙂

  5. Eline 30/11/2013 bij 11:17 AM #

    Erg mooi geschreven en inderdaad helemaal waar!

  6. Sylvia Kuijsten 03/12/2013 bij 4:28 PM #

    Een heel mooi stukje, herkenbaar ook. Als ik op de snelweg rijd, ben ik ook altijd benieuwd waar de mensen om me heen naartoe gaan. Verder woon ik tegenover een basisschool. Als ik dan die kinderen in de pauze over het schoolplein hoor rennen, vraag ik me wel eens af waar ze over twintig jaar staan 🙂

  7. Barbara Pantuso 27/08/2017 bij 1:07 PM #

    Lovely, well written.

    Thanks

Geef een reactie

