Groentesapjes van de AH!

13 Jun

Ik doe regelmatig mijn boodschapjes bij de AH en neem af en toe een smoothie mee van Nakd. Laatst had ik een variant die niet te zuipen was en heb ik gelijk in de prullenbak gegooid. Toen kwam ik er achter dat de AH ook groentensmoothies en -sapjes heeft van het huismerk!

20160607_184809.jpg

Mijn ultieme favoriet is de smoothie met boerenkool, limoen en gember. Ik lust normaal geen gember maar de smaak is in deze smoothie subtiel verwerkt. De ingrediënten bevallen me ook; vruchtenpuree, groentenpuree, vruchtensap en spirulina. Uiteraard kan het altijd gezonder, dus zonder vruchtensap e.d. maar ik ben tevreden voor een kant en klare smoothie! De smaak is misschien de eerste keer even wennen, maar sinds dien heb ik er altijd een paar in de koelkast staan.

Bij gebrek aan de smoothie met boerenkool was ik in een wat kleinere AH op zoek naar een alternatief. Toen zag ik het sapje staan wat je rechts op de foto ziet!

De smaak van het sapje is spinazie, komkommer en appel. Als eerste valt het misschien op dat het geen emulsie is, je zal het eerst moeten schudden voordat je een mooi egaal sapje hebt. Volgens de verpakking is het sap koudgeperst, wat betekend dat er meer waardevolle voedingsstoffen behouden zijn. De inhoud van het sapje is als volgt: 47% appel, 33% spinazie, 13% komkommer, 5% bleekselderij en 2 % limoen. Dat verbaasd me toch wel, meestal is het voornamelijk fruit en een klein beetje groenten. De smaak van het sapje is dan ook iets minder spectaculair als die van zijn bovenstaande broertje, maar je proeft de gezondheid, denk daar maar aan hehe! Toch is het geen vies sapje en voor mij gewoon weer een kwestie van wennen. Goed bezig AH!

Geef een reactie

