Wat drink ik tijdens het sporten?

12 Jul

Je zult je vast wel eens vergaapt hebben aan het grote assortiment sportdranken wat er te krijgen is. Misschien ben jij wel tevreden met je watertje tijdens het sporten. Ook prima! Ik ga je wel laten zien wat ik drink als pre-workout en tijdens het sporten, ook leg ik je uit waarom!

20151028_115057.jpg

Links op de foto zie je mijn pre-workout. Dit is een poeder die je moet mengen met water. Deze drink je vlak voor je workout om een extra energie pump te krijgen en wat langer en harder te kunnen trainen. Er zitten diverse vitaminen en aminozuren in zoals taurine. Dat wordt ook wel gebruikt in energiedrankjes. Een goede pre-workout drank is echter een beter idee dan een energiedrankje aangezien hier veel vitamines en hydraterende ingrediënten inzitten. Er zitten echter wel zoetstoffen in! Als je hier niet tegen kunt kan je beter voor een natuurlijkere optie gaan zoals een banaan voor het trainen.

Ik heb tot nu toe alleen de smaak fruit punch geproefd en die is zeker lekker! Ik had eerst het idee dat het niet veel voor me deed totdat ik het een dagje vergeten was in te nemen! Dan merk je pas verschil.

Tijdens het sporten drink ik aminozuren, de zogenaamde BCAA’s. Hier heb je misschien wel eens van gehoord. De variant die ik gebruik heet Muscle Protect van Body en Fitshop. Sommige aminozuren kan je lichaam zelf niet aanmaken, de essentiële aminozuren. Deze zitten verwerkt in dit product. Als je krachttraining doet, kunnen je spieren extra ondersteuning gebruiken en de BCAA’s helpen bij het tegengaan van spierverlies.

De smaak is niet zo denderend, ik mix het vaak met een klein schepje Detox Juice (artikel komt eraan!) van Body en Fitshop om de smaak wat spannender te maken. Je hoeft je BCAA’s niet persé tijdens de workout te drinken maar je kan het ook bijvoorbeeld drinken op de ochtend na een intensieve workout.

Gebruik jij ook supplementen tijdens het sporten?

 

Geef een reactie

